Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Republica Moldova este preconizată creșterea cifrei de afaceri a companiilor care sunt obligate să sesizeze Consiliul Concurenței asupra concentrării economice.

În Republica Moldova este preconizată creșterea cifrei de afaceri a companiilor care sunt obligate să sesizeze Consiliul Concurenței asupra concentrării economice.

Modificările în acest sens ale Legii concurenței au fost propuse pentru consultări publice. Potrivit proiectului, operațiunile de concentrare economică vor fi supuse evaluării și aduse la cunoștința Consiliului Concurenței înainte de implementarea lor, atunci când cifra de afaceri totală pe anul precedent depășește 50 de milioane de lei, iar în operațiuni sunt implicate cel puțin 2 întreprinderi, a căror cifră de afaceri totală în Republica Moldova pentru anul precedent operațiunii a depășit 20 de milioane de lei pentru fiecare. În prezent, aceste plafoane sunt de 25 de milioane de lei și, respectiv, de 10 milioane de lei. Aceste modificări vor înlătura obligația de a notifica microîntreprinderile de concentrare economică, a căror cifră de afaceri anuală, conform legislației, nu poate depăși 18 milioane de lei. De asemenea, prevede o majorare de 2 ori - până la 150 de mii de lei - a onorariului maxim pentru examinarea unui aviz de concentrare economică, în timp ce cuantumul său principal se va menține la nivelul de 0,1% din cifra de afaceri totală realizată în comun pe teritoriul Republicii Moldova de către întreprinderile implicate în concentrarea economică. Pe baza experienței țărilor UE, se propune reducerea indicatorului cotei de piață de la 50% la 40% la determinarea poziției dominante a uneia sau mai multor întreprinderi. Se va ajusta și cuantumul amenzilor pentru încălcarea normelor de procedură și a normelor de fond ale Legii concurenței. Autorii inițiativei propun completarea și clarificarea definițiilor legii, inclusiv introducerea termenului ”cifra de afaceri globală totală” - valoarea totală a vânzărilor de produse vândute de întreprindere în perioada de raportare, inclusiv la nivel global. Acest indicator va fi utilizat pentru calcularea cuantumului amenzilor pentru încălcarea prevederilor Legii concurenței și nivelul maxim al amenzilor pentru încălcări de procedură. Au fost inițiate modificări legislative în vederea armonizării legislației anticoncurențiale a Republicii Moldova cu directivele europene în acest domeniu, pentru a crește independența și eficacitatea Consiliului Concurenței. Noua lege va enumera toate domeniile de competență a Consiliului Concurenței: concurență, ajutor de stat, publicitate comercială, practici comerciale neloiale, reglementarea serviciilor de transport feroviar. Sunt clarificate competențele și responsabilitățile Consiliului Concurenței și ale angajaților săi, un nou articol tratează conflictele de interese. Instrumentele Consiliului Concurenței pentru efectuarea investigațiilor va fi extins. De exemplu, specialiștii Consiliului Concurenței vor avea acces la datele stocate pe toate dispozitivele tehnice (inclusiv laptopuri, tablete, telefoane mobile) și la cele stocate de companii în cloud. Prin proiectul de lege se propune specificarea faptului că Guvernul va aloca bani pentru finanțarea Consiliului Concurenței pentru a asigura independența Consiliului Concurenței, pentru a plăti salarii și plăți de stimulente și pentru a furniza echipament tehnic pentru Consiliul Concurenței. Totodată, finanțarea Consiliului Concurenței va fi posibilă din veniturile încasate din onorariul cu titlu de aviz de concentrare economică, prestarea de servicii cu plată și alte venituri prevăzute de lege. Consultările privind proiectul au loc până la sfârșitul lunii martie: https://bit.ly/3lNygmg. // 28.03.2023 - InfoMarket

Noutați dupa tema