Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Noua Lege cu privire la publicitate are deficiențe semnificative, AmCham Moldova solicită modificarea ei.

Noua Lege cu privire la publicitate are deficiențe semnificative, AmCham Moldova solicită modificarea ei.

Camera de Comerț Americană din Moldova (AmCham Moldova) a solicitat autorităților revizuirea Legii cu privire la publicitate, care a intrat în vigoare în data de 8 ianuarie 2023. În pofida numeroaselor prevederi care promovează dezvoltarea pieței de publicitate, în procesul de aplicare a legii au fost identificate neajunsuri pentru întreprinderi: taxe locale mari pentru dispozitivele de publicitate, timpi mari de așteptare pentru aceste autorizații, practica refuzului de eliberare a autorizațiilor etc.. AmCham reține că obiectul taxei pe un dispozitiv publicitar este suprafața acestuia pe care este plasată publicitatea exterioară, însă practica arată că cota unei astfel de taxe în unele localități este foarte mare. De exemplu, în mun. Chișinău taxa anuală este de 815 lei/m. p., în mun. Bălți - 650-1100 lei/m. p., în funcție de zonă, în Cahul - 500 lei/m. p., în Călărași - 900 lei/m. p., în Ungheni - 250 lei/m. p.. Totodată, în Durlești, cota de impozitare este de 10 mii lei. Amcham consideră că astfel de practici ar trebui monitorizate îndeaproape pentru legalitate, având în vedere prevederea Codului Fiscal, care reglementează respectarea principiului predictibilității și proporționalității în stabilirea cotelor de impozitare locale. O altă regulă controversată este suprareglementarea. Conform noii legi, panourile cu o suprafață mai mare de 1 m. p. sunt acum publicitate exterioară și necesită autorizație pentru un dispozitiv publicitar, iar orice alte imagini sau inscripții plasate în spații comerciale sau de birouri, cu excepția panourilor și vitrinelor, sunt considerate publicitate și trebuie să primească și autorizație. Totodată, Legea cu privire la antreprenoriat și întreprinderi obligă persoanele juridice să pună indicatoare pe toate clădirile în care lucrează, în timp ce amplasarea de panouri este interzisă pe monumentele istorice și monumentele de importanță națională sau locală. De exemplu, centrul istoric al Chișinăului se încadrează în această prevedere a legislației (monument istoric protejat de stat este spațiul din perimetrul străzilor: Alexe Mateevici-Mihai Viteazul-Ivan Zaikin-Albișoara-Izmail-Ștefan cel Mare-Ciuflea). Legea privind ocrotirea monumentelor obligă autoritățile locale să emită autorizații de intervenție în monumente și imobile situate în zonele lor de protecție, în conformitate cu ordinul Ministerului Culturii. AmCham consideră că în centrul istoric, panourile cu o suprafață de peste 1 m. p. se pot integra în stilul arhitectural al clădirii, oferind bugetelor locale taxe locale, iar aceste norme sunt în lus. O limitare aparte este reglementarea publicității pe vehicule: spre deosebire de legea anterioară, astăzi, atât poliția, cât și autoritățile locale trebuie să elibereze autorizații, dar primăria refuză să elibereze autorizații din lipsa reglementărilor relevante. AmCham mai consideră că este necesară revizuirea sistemului de impozitare a publicității pe transport, etc. Instituția pledează pentru dialog cu autoritățile pentru a rezolva toate aceste probleme. // 27.03.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema