Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Octombrie, a.2025Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Produsele moldovenești de panificație ajung pe mesele din Germania, Franța și Irlanda

Produsele moldovenești de panificație ajung pe mesele din Germania, Franța și Irlanda

Brutăria Bardar s-a impus drept una dintre cele mai apreciate afaceri autohtone pe piața internațională, datorită produselor de calitate și rețetelor originale. În 2025, compania a participat la programul „Export Mission”, inițiat de Agenția de Investiții, care i-a deschis noi oportunități de extindere pe piețele externe și de consolidare a parteneriatelor comerciale cu state din UE. În urma unei astfel de participări, brutăria a reușit să stabilească legături cu jucători relevanți din diverse segmente, ceea ce a dus, în 2023, la începutul colaborării cu Kaufland România.
 
„Avem un potențial nu doar local, dar și internațional”
Pe 4 decembrie 2025, Brutăria Bardar aniversează 25 de ani de activitate, un sfert de secol dedicat calității, inovației și dezvoltării continue pe plan local și internațional. Fondată din dorința de a oferi pieței locale produse de panificație gătite după rețete tradiționale, folosind ingrediente proaspete care conferă acel gust autentic din copilăria multora dintre noi. Datorită extinderii pe piața internațională, brutăria deja își vinde cu succes produsele în peste 170 magazine din România, dar și în Franța, Germania și Irlanda. 

Istoria noastră a pornit cu produse clasice, după care gusturile consumatorilor au migrat spre opțiuni mai sănătoase, dar și cu o atenție sporită la ambalare, durabilitate și versatilitate. În toți acești ani, clienții noștri ne-au inspirat datorită feedbackului pozitiv, dorinței de a regăsi gustul copilăriei în produsele noastre. Aceasta ne-a făcut să înțelegem că avem un potențial nu doar local, ci și pe plan extern”, spune Administratorul Brutăriei Bardar, Victor Nistorică. 
Compania a început să exporte primele produse în România în anul 2022, iar ulterior, în 2024, și-a extins exporturile în Germania, Irlanda și Franța. Din întreaga gamă exportată în UE, cele mai populare produse sunt plăcintele, care constituie 70 % din volumul total al exporturilor.

Participarea la Programul „Misiuni de Export”, desfășurat în Germania, a oferit Brutăriei Bardar o experiență valoroasă, datorită interacțiunilor directe cu distribuitorii internaționali, care au ajutat compania să înțeleagă mai bine cum să se integreze eficient pe piața europeană.
Totodată, prezența la una dintre cele mai mari expoziții agroalimentare din lume – ANUGA 2025 – a consolidat vizibilitatea brandului pe plan internațional.

Colaborarea cu Agenția de Investiții a venit firesc, într-un moment în care ne doream extinderea pe piețele internaționale. Acest eveniment ne-a oferit o platformă excelentă pentru a intra în contact cu potențiali parteneri din România și Germania și pentru a înțelege mai bine cerințele de ambalare, certificare și logistică specifice exportului alimentar”, a relatat Victor Nistorică.
În anul 2023, Brutăria Bardar a înregistrat o creștere de 80 % a veniturilor din export, acestea reprezentând 20 % din veniturile totale. Potrivit lui Victor Nistorică, planurile privind exporturile până în anul 2028 vizează atingerea unei ponderi de peste 50 % din cifra de afaceri.

„Programul Misiuni de Export ne ajută să devenim competitivi și vizibili pe o piață globală”
În urma misiunilor economice, brutăria a stabilit noi contacte cu distribuitori și retaileri din Germania, România, Franța, Estonia, Lituania, Belgia și Italia. Cu certitudine, aceste participări ne-au ajutat să ajustăm strategia de export pe termen lung. Drept rezultat, acest program ne ajută să devenim competitivi și vizibili pe o piață globală datorită produselor noastre tradiționale, ceea ce a contat enorm pentru un brand născut într-un sat moldovenesc”, a conchis Victor Nistorică.

Programul „Misiuni de Export” al Agenției de Investiții,  are drept scop promovarea producătorilor locali și a exportului de produse artizanale de calitate pe piețele internaționale.
Până în prezent, peste 220 de companii autohtone au participat la aceste misiuni, reușind să-și comercializeze produsele în opt țări, cu un volum total al exporturilor de circa 5 milioane de euro.

Acest material este parte a campaniei „Produs în Moldova. Pentru toată lumea.” — inițiativa Agenției de Investiții de promovare a producătorilor autohtoni pe piețele internaționale.
 

Noutați dupa tema