Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova a produs primul său autobuz electric cu încărcare dinamică și intenționează să deschidă o fabrică de asamblare a autobuzelor electrice.

Moldova a produs primul său autobuz electric cu încărcare dinamică și intenționează să deschidă o fabrică de asamblare a autobuzelor electrice.

Compania moldovenească Informbusiness a prezentat la uzina de producție din Măgdăcești primul său autobuz electric, care poate circula autonom până la 70 de kilometri, după care se încarcă de la rețeaua de troleibuze sau de la stații speciale. Autobuzul electric este dotat în principal cu piese de schimb și echipamente produse local, doar unele elemente de caroserie au fost importate. Noul tip de vehicul din categoria "made in Moldova" este în proces de testare. În același timp, compania a primit deja un număr de înregistrare în sistemul internațional - VIN-code, care este valabil pentru toți potențialii producători. După cum a declarat directorul Informbusiness, Vitalie Eșanu, autobuzul electric va putea circula nu doar în suburbiile țării, ci și pe drumurile naționale. "Noi testăm autobuze electrice care pot atinge o viteză de până la 130 de kilometri pe oră și pot parcurge autonom până la 450 de kilometri. Avem solicitări din partea mai multor municipalități, cum ar fi Soroca, Orhei, Comrat, Briceni. Lucrăm deja la un autobuz electric mai mic și mai economic", a declarat Vitalie Eșanu. El a vorbit despre realizările companiei și despre intenția acesteia de a dezvolta în continuare afacerea. De exemplu, în acest an, compania va livra primele 25 de autobuze electrice cu funcționare autonomă municipiului Bălți. De asemenea, compania va exporta producția sa în România, Ucraina și alte țări unde există cerere pentru acest tip de transport. Pe termen lung, fondatorul companiei intenționează să construiască o fabrică de asamblare a autobuzelor electrice în satul Trușeni. Prim-ministrul și miniștrii prezenți la demonstrația autobuzului electric moldovenesc au declarat că proiectul reprezintă un început pentru creșterea sectorului, exprimându-și disponibilitatea de a susține producătorii locali. Aceștia au subliniat, de asemenea, oportunitatea promovării unui mod de transport ecologic, deoarece aproximativ 35% din toată energia din Moldova este consumată de sectorul transporturilor. Informbusiness a fost înregistrată în 1992 la Chișinău. Din 2002, aceasta dezvoltă și produce echipamente electronice moderne pentru gestionarea transportului public urban. Produsele companiei sunt exportate în 170 de orașe din întreaga lume. Compania are 24 de angajați. În 2022, veniturile Informbusiness au totalizat 22,7 milioane de lei (de 3,2 ori mai puțin decât în anul precedent), iar profitul net a scăzut de 5 ori, ajungând la 8 milioane de lei. // 22.08.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema