Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Comisia pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova a decis să aloce 60 de milioane de lei prin redistribuire pentru reabilitarea liniei de cale ferată Cahul - Giurgiulești KM 74.

Comisia pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova a decis să aloce 60 de milioane de lei prin redistribuire pentru reabilitarea liniei de cale ferată Cahul - Giurgiulești KM 74.

Decizia a fost luată luni, 21 august, în cadrul ședinței Comisiei pentru Situații Excepționale. Aceasta a fost anunțată de purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă. Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale va transfera fondurile necesare către Calea Ferată din Moldova (CFM), responsabilă de implementarea proiectului. Reamintim că vara trecută, tronsonul a fost închis din cauza unor alunecări de teren care au avariat circa 350 de metri de cale ferată. Trenurile de marfă care circulau spre Giurgiulești au fost direcționate pe linia Basarabeasca-Etulia-Reni. După cum s-a raportat anterior, restaurarea tronsonului Cahul-Giurgiulești ar putea dura cel puțin 5 ani. Directorul general al Danube Logistics, Mathias von Tucher, a declarat anterior că, înainte de incidentul provocat de alunecarea de teren, toți importatorii și exportatorii moldoveni foloseau doar această linie de cale ferată, care asigura legătura între Giurgiulești și Cahul. După avarierea tronsonului de cale ferată Cahul-Giurgiulești, companiile care transportă mărfuri sunt nevoite să tranziteze o porțiune de 30 de kilometri de cale ferată prin Ucraina, ceea ce pune în pericol siguranța mărfurilor și a personalului. Din același motiv, a devenit imposibil să se importe bunuri din Rusia prin intermediul transportului feroviar. // 21.08.2023 - InfoMarket

Noutați dupa tema