Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Compania Nippon Koei va elabora un studiu de fezabilitate pentru un proiect de dezvoltare a rețelei feroviare din Moldova, pentru a oferi un coridor pentru transportul de mărfuri din Ucraina și UE și pentru a reduce povara asupra drumurilor.

Compania Nippon Koei va elabora un studiu de fezabilitate pentru un proiect de dezvoltare a rețelei feroviare din Moldova, pentru a oferi un coridor pentru transportul de mărfuri din Ucraina și UE și pentru a reduce povara asupra drumurilor.

Cu sprijinul Ministerului japonez al Economiei, Comerțului și Industriei, Nippon Koei va elabora un studiu de prefezabilitate pentru dezvoltarea rețelei feroviare din Moldova, inclusiv a posturilor de frontieră și vamale, pentru a identifica o rută feroviară prioritară pentru transportul de mărfuri din Ucraina către UE. Rețeaua feroviară va fi modernizată prin adaptarea acesteia la ecartamentul european, ceea ce va consolida coridorul feroviar de transport de mărfuri între Ucraina și UE. Se preconizează ca echipa de experți să finalizeze studiul de fezabilitate în februarie 2024. Serviciul Vamal a avut o întâlnire cu reprezentanții Nippon Koei, care implementează proiecte internaționale în diverse domenii, inclusiv în domeniul transporturilor, în legătură cu lucrările viitoare. În cadrul întâlnirii cu conducerea SV, experții companiei au prezentat viziunea generală, sarcinile și etapele de elaborare a studiului de fezabilitate. La rândul lor, reprezentanții SV au declarat că, de la începutul războiului din Ucraina, punctele de control vamal rutier de la frontiera moldo-română au fost suprasolicitate. Acest lucru se datorează reorientării exportatorilor din Ucraina spre piața europeană prin intermediul tranzitului prin Moldova. De aceea, este necesară diversificarea modalității de transportare a mărfurilor, iar modernizarea și extinderea infrastructurii feroviare va permite creșterea volumului de mărfuri transportate pe calea ferată, reducerea timpului de așteptare, precum și contribuția la descărcarea posturilor rutiere. Experții japonezi au fost informați despre procedurile de vămuire a mărfurilor la import, export și tranzit, care se aplică pe calea ferată, precum și despre mijloacele de control vamal și măsurile întreprinse de către SV pentru facilitarea comerțului transfrontalier. În plus, a fost remarcat angajamentul Republicii Moldova de a adera la Convenția privind regimul de tranzit comun, care va îmbunătăți calitatea serviciilor oferite agenților economici, va spori securitatea datelor, va asigura confirmarea electronică a operațiunilor de tranzit, va reduce costurile și întârzierile asociate cu declararea pe suport de hârtie a mărfurilor. Monitorizarea online a operațiunilor de tranzit va reduce, de asemenea, riscurile de fraudă și corupție. Experții Nippon Koei se vor întâlni cu alte agenții și departamente guvernamentale, precum și cu instituții internaționale precum BERD, BEI, USAID și altele. Nippon Koei este o companie de consultanță internațională de top din Japonia care oferă soluții de inginerie prin planificarea, proiectarea și supravegherea construcției proiectelor de infrastructură în domeniul energiei, transporturilor, resurselor, dezvoltării urbane și a sectorului public. Din 1946, Nippon Koei a implementat aproximativ 5.000 de proiecte de infrastructură în 150 de țări. // 09.08.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema