Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova va pune în aplicare treptat drepturile și obligațiile pasagerilor transportului feroviar și normele privind furnizarea de servicii de transport feroviar.

Moldova va pune în aplicare treptat drepturile și obligațiile pasagerilor transportului feroviar și normele privind furnizarea de servicii de transport feroviar.

Guvernul a aprobat o hotărâre în acest sens în cadrul ședinței din 14 august. Documentul reglementează încheierea unui contract de transport feroviar, procedura de autorizare și de obținere a informațiilor privind transportul, precum și responsabilitatea întreprinderilor feroviare față de pasageri. Documentul stipulează procedura de soluționare a situațiilor în caz de întârziere, pierdere a comunicațiilor sau anulare a unui zbor, precum și procedura de examinare a reclamațiilor și de susținere a calității serviciilor de transport feroviar. Hotărârea prezintă drepturile și obligațiile operatorilor de transport, inclusiv în cazul anulării sau întârzierii zborului, regulile de transport și de securitate a bagajelor de mână și a animalelor, precum și a bagajelor neînsoțite etc. Mijloacele de transport feroviar ar trebui să fie dotate cu facilități adecvate pentru a fi utilizate de persoanele cu handicap. Documentul prezintă, de asemenea, mecanismele de asistență și despăgubire oferite de transportatorii feroviari pasagerilor al căror zbor este anulat sau întârziat (furnizarea de mese și băuturi răcoritoare gratuite; selectarea unui transport alternativ etc.). Noile norme vor fi puse în aplicare în etape, începând cu 1 septembrie 2026 și 7 iunie 2030. Punerea lor în aplicare implică anumite costuri din partea gărilor și a companiilor feroviare. Transportatorii vor trebui, de asemenea, să digitalizeze serviciile de vânzare, notificare și comunicare cu pasagerii - aceste costuri sunt estimate la 15-20 de milioane de lei. // 14.08.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema