Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Tariful pentru modernizarea aeroportului din Chișinău va fi înjumătățită de la 1 iulie - de la 9 euro la 4,5 euro pentru fiecare pasager care pleacă.

Tariful pentru modernizarea aeroportului din Chișinău va fi înjumătățită de la 1 iulie - de la 9 euro la 4,5 euro pentru fiecare pasager care pleacă.

Acest lucru este stipulat într-un ordin privind aprobarea tarifelor pentru serviciile aeroportuare prestate de Aeroportul Internațional Chișinău pentru anul 2023, semnat de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija. Documentul a fost publicat în Monitorul Oficial și va intra în vigoare de la 1 iulie. Acesta prevede că taxa de prefinanțare a proiectelor investiționale (taxa de modernizare a aeroportului) va fi de 4,5 euro per pasager la plecare, ceea ce reprezintă jumătate din nivelul actual al acestei taxe, care este de 9 euro per pasager. Nivelul taxei de securitate aeriană pentru aeronavele de pasageri va rămâne același: 2,5 euro per pasager la plecare, 5 euro pe tonă pentru marfă sau poștă, 0,3 euro pe tonă pentru aeronavele fără încărcătură comercială și o taxă de parcare excesivă de 1,71 euro pe tonă pe zi. În același timp, taxa pentru serviciile de transport de pasageri pentru zborurile regulate este majorată cu 13%, de la 6,2 la 7 euro pe pasager, și cu 40,3%, de la 6,2 la 8,7 euro pe pasager, pentru zborurile neregulate și pentru transportul aerian necomercial (aviație generală). Amintim că, după ce aeroportul din Chișinău a revenit în administrarea statului, președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, a cerut Guvernului să revizuiască, în scurt timp și în mod transparent, taxa de 9 euro impusă în prezent fiecărui pasager, pentru a o reduce cât mai mult posibil. La 4 aprilie, premierul Dorin Recean a însărcinat Guvernul să elaboreze, în termen de o lună, un plan de dezvoltare a Aeroportului Chișinău și să reducă taxa percepută pasagerilor. În acest scop, a fost creat un grup de lucru special pentru a prezenta propuneri de revizuire a taxei de 9 euro. Din grupul de lucru menționat au făcut parte reprezentanți ai Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, ai Autorității Aeronautice Civile, ai Ministerului Finanțelor și ai Agenției Proprietății Publice. // 19.06.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema