Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Republica Moldova și Ucraina intenționează să construiască un pod rutier de frontieră între Cosăuți și Iampol, care ar urma să fie dat în exploatare în 2025.

Republica Moldova și Ucraina intenționează să construiască un pod rutier de frontieră între Cosăuți și Iampol, care ar urma să fie dat în exploatare în 2025.

Acest lucru este stipulat în Acordul interguvernamental privind construcția unui pod rutier transfrontalier peste râul Nistru, la frontiera moldo-ucraineană, în zona Cosăuți - Iampol, semnat la Kiev, la 12 iunie, de către ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, Lilia Dabija, și viceprim-ministrul pentru Reconstrucție, ministrul Dezvoltării Comunitare, Teritoriilor și Infrastructurii al Ucrainei, Alexandr Kubrakov. Ministerul moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale informează că podul va lega infrastructura rutieră a celor două state pe autostrada T-02-02 Mogilev-Podol-Yampol-Krîjopol-Berșad-Uman (Ucraina) și pe drumul național R14.1 R14-Cosăuți - frontiera cu Ucraina (Moldova). În plus, rețeaua rutieră care traversează partea de est a Moldovei va fi conectată la rețeaua rutieră internațională, facilitând comerțul pe piețele interne și internaționale. Guvernul Ucrainei va asigura finanțarea pentru proiectarea tehnică a podului, inclusiv construcția acestuia, precum și construcția infrastructurii de însoțire pe teritoriul Ucrainei, iar Guvernul Republicii Moldova va asigura construcția infrastructurii rutiere de însoțire pe teritoriul țării noastre. Podul va avea o lungime de 1.400 de metri, cu 2 benzi de circulație și 2 trotuare pietonale pe ambele părți. Construcția urmează să fie finalizată în anul 2025. Toate aspectele legate de construcția podului autostrăzii Causauti iampol vor fi monitorizate de o comisie mixtă moldo-ucraineană, care va fi creată în acest scop. Totodată, participanții la întrevederea delegațiilor moldovenească și ucraineană au discutat și alte aspecte legate de prioritățile comune în domeniul infrastructurii rutiere, feroviare și a construcțiilor. Amintim că, cheltuielile pentru construcția drumului de acces la podul Cosăuți - Iampol pe teritoriul Republicii Moldova sunt estimate la 900 de milioane de lei. Grupul de companii Avtostrada a fost selectat anterior ca antreprenor al construcției din Ucraina în urma unei licitații. // 12.06.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema