Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Danube Logistics va construi o nouă dană universală în portul Giurgiulești.

Danube Logistics va construi o nouă dană universală în portul Giurgiulești.

Aceasta va crește capacitatea de debitare a portului cu aproximativ 600.000 de tone. Potrivit Danube Logistics, acest lucru a fost menționat în timpul unei vizite în port a reprezentanților delegației Uniunii Europene în Republica Moldova, condusă de ambasadorul UE în Moldova, Janis Mažeiks. Directorul general al Danube Logistics, Mathias von Tucher, a prezentat situația manipulării mărfurilor și a investițiilor realizate în port, subliniind importanța Uniunii Europene ca partener comercial pentru portul Giurgiulești. El a menționat că aproximativ 63 la sută din mărfurile importate în Moldova prin portul Giurgiulești provin din UE, iar 62 la sută din exporturile expediate prin port au mers în UE în 2022. După un volum record de transbordare de 1,8 milioane de tone în 2022, terminalul de mărfuri generale din portul Giurgiulești continuă să fie utilizat la capacitate maximă. Prin urmare, Danube Logistics plănuiește să construiască o nouă dană universală care va oferi o capacitate suplimentară de aproximativ 600.000 de tone. O mare parte din noua capacitate va fi alocată companiilor moldovenești de comercializare a cerealelor, implicate în prezent în construcția de grânare pe teritoriul portului. Pe lângă aspectele operaționale, părțile au discutat despre condițiile-cadru pentru investiții și despre necesitatea de a continua reforma justiției pentru a asigura accesul echitabil la justiție pentru investitori și statul de drept în Moldova. Danube Logistics este investitorul general și operatorul portului Giurgiulești. Din 2005, Danube Logistics l-a transformat într-unul dintre cele mai de succes porturi de pe fluviul Dunărea, facilitând activitățile comerciale ale companiilor moldovenești pe piețele internaționale. Danube Logistics este deținută în totalitate de compania olandeză Danube Logistics Holding BV. Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare este singurul proprietar final al Grupului Danube Logistics. // 04.05.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema