Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Un grup de lucru ad hoc va prezenta în curând propuneri de revizuire a taxei de 9 euro percepute pentru fiecare pasager avia.

Un grup de lucru ad hoc va prezenta în curând propuneri de revizuire a taxei de 9 euro percepute pentru fiecare pasager avia.

Acest lucru a fost anunțat de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, răspunzând la întrebările jurnaliștilor în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc miercuri, după ședința de Guvern. Ea a precizat că din grupul de lucru fac parte reprezentanți ai Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, ai Autorității Aviației Civile, ai Ministerului Finanțelor și ai Agenției Proprietății Publice. Soluțiile propuse de aceștia vor fi anunțate în curând. Lilia Dabija nu a oferit alte detalii. Referindu-se la problemele legate de anularea zborurilor de către Air Moldova, ea a amintit că Autoritatea Aeronautică Civilă a emis o serie de instrucțiuni către Air Moldova, a monitorizat-o și a îndemnat compania aeriană să prezinte un plan de dezvoltare, să îmbunătățească situația și, până atunci, să nu permită vânzarea de bilete pe termen lung. Lilia Dabija a menționat că decizia de a revoca licența Air Moldova nu a fost luată încă, iar toate deciziile privind această companie aeriană sunt luate de Autoritatea Aeronautică Civilă. Amintim că, la 4 aprilie, premierul Dorin Recean a dispus elaborarea unui plan de dezvoltare a aeroportului din Chișinău și reducerea taxei percepute de la pasageri în termen de o lună. Cererea a fost făcută în cadrul unei ședințe de guvern, amintind că Aeroportul Internațional Chișinău a revenit în administrarea statului. În acest scop, premierul a cerut ministrului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, și directorului Agenției Proprietății Publice, Alexandru Mustățea, să monitorizeze îndeaproape procesele de la Aeroportul Chișinău. "Este necesar să se facă ordine acolo, pentru a asigura disponibilitatea a cât mai multor zboruri. Pentru a face acest lucru, trebuie elaborat un plan de dezvoltare a aeroportului. Îl așteptăm în cel mult o lună", a declarat Dorin Recean. El a adăugat că, în conformitate cu solicitarea președintelui Republicii Moldova, Maia Sandu, taxa de 9 euro, care se percepe în prezent de la fiecare pasager, ar trebui să fie revizuită în mod transparent într-un timp scurt, pentru a o reduce cât mai mult posibil. "Este nevoie de un proces transparent, cu calcule clare și un obiectiv clar de reducere a acestei taxe. Trebuie rezolvat în cel mult o lună", a declarat atunci Dorin Recean. // 26.04.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema