Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Studiul de fezabilitate pentru conectarea rețelelor de cale ferată din Republica Moldova și Uniunea Europeană este aproape gata și va fi prezentat în luna mai - UE.

Studiul de fezabilitate pentru conectarea rețelelor de cale ferată din Republica Moldova și Uniunea Europeană este aproape gata și va fi prezentat în luna mai - UE.

Anunțul a fost făcut în cadrul unui interviu acordat Radio Moldova de către Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, amintind că acest studiu de fezabilitate a fost inițiat de Banca Europeană de Investiții și Comisia Europeană. Studiul va permite Republicii Moldova să acceseze alte instrumente de finanțare. În același timp, UE pregătește noi pachete de susținere și investiții în infrastructură în Republica Moldova, precum și o revizuire a coridoarelor de transport către Ucraina și Republica Moldova. ”Noi privim ca maximă importanță conectarea Moldovei și Ucrainei cu piața internă a Uniunii Europene. De asemenea, am propus o revizuire a politicii noastre privind coridoarele de transport pentru a extinde patru coridoare către Ucraina și Moldova. De asemenea, ne-am uitat la discrepanțe tehnice dintre rețelele noastre și aici știți foarte bine că special mă refer la ecartamentele diferite pe căile ferate, moștenite istoric. Am lansat deja un studiu de prefezabilitate pentru a identifica soluții pe termen lung cu un impact strategic pentru a conecta feroviar, fără întreruperi, aceste țări cu Uniunea Europeană. În cazul Moldovei, un obiectiv pe care îl avem este modernizarea la standardele Uniunii a coridorului de la Ungheni la Chișinău, de asemenea, mai jos, până la Marea Neagră, spre Ucraina, până la Odesa. Rezultatele acestui studiu ne așteptăm chiar în luna mai a acestui an”, - a declarat comisarul european. Adina Vălean a mai spus că, faptul că studiul este făcut, creează baza pentru eligibilitatea și buna performanță a proiectelor. ”Faptul că noi ajutăm acum cu acest studiu creează deja o bază foarte bună de pornire pentru participarea viitoare a Moldovei la ceea ce numim noi coluri de proiecte pentru finanțare de infrastructură, deja în instrumente ale Uniunii Europene”, - a continuat comisarul european. Anterior a fost anunțat că, UE va oferi Republicii Moldova un grant de 20 de milioane de euro pentru reabilitarea căilor ferate. Delegația UE în țara noastră a menționat că această asistență financiară este acordată sub formă de grant și are ca scop conectarea Republicii Moldova la rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). Se subliniază că, Comisia Europeană, împreună cu Banca Europeană de Investiții, a lansat un studiu preliminar de fezabilitate pentru conectarea rețelelor feroviare din Republica Moldova și Ucraina cu rețelele UE, ceea ce reprezintă o investiție strategică care va crește și securitatea alimentară globală. // 31.03.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema