Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Asociația Transportatorilor Auto cere un control urgent în echipe mixte la frontiera moldo-română.

Asociația Transportatorilor Auto cere un control urgent în echipe mixte la frontiera moldo-română.

O scrisoare în acest sens a fost trimisă de asociație premierului Natalia Gavrilița. Transportatorii insistă asupra introducerii unor controale mixte cel puțin la postul Leușeni-Albita. De menționat că autoritățile au informat anterior despre negocierile privind un acord bilateral de creare a punctelor de control mixte la frontiera moldo-română la punctul de control menționat mai sus, dar acest lucru nu a fost făcut. De asemenea, Asociația Transportatorilor Auto a subliniat necesitatea diversificării controlului fitosanitar la frontieră, astfel încât acest control să fie organizat și la posturile vamale Costești-Stânca, Cahul-Oancea, Otaci-Moghiliov și Palanca-Mayaki. Organizarea controlului fitosanitar la aceste posturi vamale ar îmbunătăți în mod semnificativ fluxul de camioane la posturile vamale Sculeni, Leușeni și Tudora. În pofida incertitudinii securității regionale, asociația atrage atenția asupra faptului că traficul greu la frontiera moldo-română va continua să crească, astfel încât ignorarea acestei probleme va duce la o înrăutățire a situației la frontieră. Problema aglomerației la frontieră pentru camioane poate fi rezolvată doar prin combinarea eforturilor comune ale Serviciului Vamal, Poliției de Frontieră, Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor și prin intensificarea dialogului cu autoritățile vamale române și ucrainene. Trebuie amintit că acumularea unităților de transport la frontiera moldo-română a început să crească odată cu intensificarea traficului de tranzit dinspre Ucraina prin Moldova, în special a celui de cereale. Această problemă nu numai că a provocat cozi kilometrice la punctele de control de la frontiera moldo-română, dar a afectat atât exportul, cât și tranzitul și importul în Moldova din Ucraina. // 24.08.2022 - InfoMarket.

Noutați dupa tema