Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Vinurile moldovenești au fost prezentate liderilor industriei vinicole din Japonia în cadrul unui eveniment organizat de Wine of Moldova Japan

Vinurile moldovenești au fost prezentate liderilor industriei vinicole din Japonia în cadrul unui eveniment organizat de Wine of Moldova Japan

Potrivit Ministerului Agriculturii, printre oaspeții de onoare s-au numărat Yamato Aoyama, membru al Parlamentului național și al grupului parlamentar de prietenie Moldova-Japonia, și Keisuke Tsumura, membru al Camerei Reprezentanților. Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a menționat că evenimentul de promovare a vinurilor moldovenești, care a avut loc la Tokyo pe 27 mai, face parte din eforturile constante ale guvernului de a deschide noi oportunități pentru producătorii și exportatorii din industria vinicolă. Pe 26 mai, a avut loc un eveniment de promovare a vinurilor moldovenești la Tokyo, la sediul Agenției Japoneze de Cooperare Internațională (JICA), cu participarea reprezentanților mass-media japonezi, iar apoi unul dintre cei mai mari importatori de vin moldovenesc din Japonia a organizat o degustare, la care au participat 60 de distribuitori și iubitori de vin, dornici să descopere vinurile moldovenești. Potrivit datelor Ministerului Agriculturii, în 2024 Moldova a exportat în Japonia un volum record de vin - 409 mii litri, ceea ce reprezintă dublul față de 2023. Țara noastră exportă vin în Japonia de peste 10 ani, iar 2024 a devenit cel mai bun pentru livrările către Țara Soarelui Răsare până în prezent, iar pe piața japoneză în 2024 au fost livrate 409 mii de litri de vin moldovenesc, comparativ cu 209 mii de litri în 2023 și 283 mii de litri în 2022. În 2024, la Tokyo a avut loc deschiderea reprezentanței Naționalului Birou al Viei și Vinului, ceea ce a devenit o decizie strategică pentru extinderea prezenței Moldovei pe piața japoneză și consolidarea relațiilor comerciale și culturale dintre cele două țări în sectorul vitivinicol. // 27.05.2025 — InfoMarket.

Noutați dupa tema