Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Turist în Moldova: Un vlog de călătorii prin țară a fost lansat

Turist în Moldova: Un vlog de călătorii prin țară a fost lansat

Fii turist în țara ta și descoperă oamenii și locurile care fac Moldova să fie o „țară mică cu inimă mare și experiențe turistice autentice”. Un vlog pentru călătorii prin țară, care cuprinde 7 episoade și surprinde călătoriile unui orășean care nu a vizitat niciodată satele Moldovei, a fost lansat recent.
Turist în Moldova” a fost realizat de Activitatea de Susţinere a Competitivității în Industria Uşoară și cea a TurismuluI (MCTA), un proiect EDGE în Moldova, finanțată de USAID.
 
Cele 7 episoade video fac parte din campania națională „Hai La Mine Acasă”, implementată de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern (ANTRIM) cu suportul MCTA. Inițiativa, lansată recent și-a propus să promoveze locurile pitorești, pensiunile, prisăcile, vinăriile de familie și gazdele, care au dat dovadă de generozitate în timpul crizei refugiaților. Inițiativa este un îndemn atât pentru localnici, cât și pentru cei din diaspora să viziteze Republica Moldova.
 
Natalia Țurcanu, director-executiv, ANTRIM: „ Vlogul „Turist în Moldova” este un fel de ghid de călătorii, care poate fi urmărit de oricine își planifică vacanțele, iar experiențele trăite de personajul principal sunt o demonstrație în plus că țara noastră are ce oferi în materie de turism. Mai mult, ospitalitatea gospodarilor, locurile pitorești, bucatele preparate de gospodine și activitățile de la țară, exact așa cum erau făcute de bunicii noștri, nu pot să nu fie ingredientele perfecte pentru o vacanță de neuitat. Ne dorim astfel ca tot mai mulți oameni să-i cunoască pe gospodarii și gospodinele care au demonstrat că Moldova este „o țară mică cu inimă mare”.”
 
Tatiana Durleștean, director, Activitatea de Susţinere a Competitivității în Industria Uşoară și cea a TurismuluI (MCTA): Deja de mai mulți ani, prin proiectele sale, USAID Moldova susține dezvoltarea turismului, ca o ramură economică de importanță strategică. În ultimul an, ținând cont de evenimentele din regiune, MCTA a sprijinit consolidarea rezilienței sectorului turismului pe lângă obiectivul de bază de a menține Republica Moldova pe harta globală ca destinație turistică autentică. De aceea, alături de ANTRIM am lansat o nouă activitate în cadrul campaniei „Hai la mine acasă” – un vlog de călătorii prin care îi îndemnăm pe toți cei care revin în țară pentru vacanță să descopere locurile pitorești și experiențele turistice autentice. Elaborarea unor instrumente de comunicare digitală, pentru atingerea obiectivelor de promovare, completează seria de activități pe care le implementăm pentru digitalizarea serviciilor și pentru eficientizarea proceselor, astfel încât să continuăm creșterea competitivității sectorului.”
 
Vlog-ul surprinde călătoria și experiențele turistice ale lui Pavel, un actor din Chișinău, care nu a fost niciodată prin satele Moldovei. Astfel, protagonistul cunoaște gazdele a 20 de unități de acomodare, care au fost beneficiare ale programului de granturi implementat de Economic Development, Governance and Enterprise Growth Project și USAID Moldova, prin Activitatea de Susținere a Competitivității în Industria Ușoară și cea a Turismului.
 
Astfel, periplu personajului include vizite la pensiunile „Vila Roz”, „Casa din Luncă”, „Casa Bunicului”, „Eco Village Văleni”, „Casa Rândunicii”, „La Bocana”, „RusticArt” și „Hanul lui Hanganu”. La fel, vinăriile de familie „Crama Tudor”, „Sava Winery” și „Vinăria Tronciu” arată o care este drumul care trebuie parcurs pentru ca strugurii atent cultivați să devină un vin de calitate. Iar pentru experiențe gastronomice deosebite, Pavel merge la prisăcile „Conacul Mierii” și „La Prisacă”.
 
Până acum, Activitatea de Susţinere a Competitivității în Industria Uşoară și cea a TurismuluI (MCTA), un proiect EDGE în Moldova, finanțată de USAID a implementat un program de granturi pentru întreprinderile micro, mici și mijlocii (IMMM) în valoare totală de 200,000 USD pentru antreprenorii care dezvoltă afaceri în sectorul turismului în zonele rurale, pentru modernizarea infrastructurii, implementarea de soluții rentabile și dezvoltarea de produse turistice adaptate noilor realităţi.
 
Călătorești și tu prin Moldova! Dați un share episoadelor din vlogul „Turist in Moldova” cu invitația de #hailamineacasă pentru prietenii, rudele care vizitează în curând în Moldova și vor trăi experiența turismului rural.
 
#HaiLaMineAcasa #țarămicăinimămare #beourguest

Noutați dupa tema