Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Vrei o profesie în industria de dezvoltare a jocurilor video? Învaț-o la UTM și obține o calificare în Game Design

Vrei o profesie în industria de dezvoltare a jocurilor video? Învaț-o la UTM și obține o calificare în Game Design

În secolul inovațiilor, profesiile și necesitățile de pe piața muncii sunt într-o dinamică permanentă, iar companiile sunt tot mai interesate de a angaja personal calificat și profesionist, care este capabil să să adapteze schimbărilor. În contextul progresului global, în Republica Moldova, din toamnă, la trei universități din țară, studenții vor avea oportunitatea să învețe profesii noi. Una dintre ele este industria de dezvoltare a jocurilor video, care în ultimii ani a depășit-o pe cea producătoare de filme. Potrivit rapoartelor internaționale, se estimează că până în anul 2025, această industrie va ajunge la valoarea de 268 de miliarde de dolari.
Învață și creează primul tău joc
Designul jocurilor este o specialitate nouă în programul de studii de la  Universitatea Tehnică a Moldovei. Studenții care urmează să aleagă o profesie în această industrie, vor obține un domeniu de formare profesională în tehnici audiovizuale și producție media și o licență în arte vizuale și media. Disciplina va pregăti specialiști care să creeze jocuri în sensul larg și cu oportunitatea de a-și seta ulterior segmentul de activitate. Pe parcursul celor trei ani de studii, aceștia vor învăța bazele designului, dar și unghiul de abordare a procesului de creație al jocurilor. 
În cadrul lecțiilor, tinerii vor avea oportunitatea de a învăța cursul teoretic, cu aplicarea cunoștințelor în practică. De asemenea, studenții vor efectua stagii de practică în cadrul celor mai mari companii din domeniului game design din țară și vor beneficia de oportunitatea de a fi mentorați de către specialiști calificați, cu experiență și expertiză în domeniul pe care îl studiază. La final, tinerii specialiști vor cunoaște cum să proiecteze, să conceapă, să gestioneze, să creeze animație și realitatea virtuală a unui joc.
Primul an de studii va pune accent pe bazele designului și introducere în modelarea 3D. Studenții vor învăța și bazele programării calculatoarelor și vor participa la ateliere de artă plastică și game design. Alături de profesori care vin din mediul de creație, vor învăța să înțeleagă funcțiile de bază și de concepere a unui joc video, prin perspectiva codurilor de programare.
În al doilea an de studii, tinerii vor învăța istoria designului și a artelor, precum și arhitectura jocurilor. Iar pentru a dezvolta abilități de animator, aceștia vor învăța să înțeleagă despre conceptul de creație animată, antrenându-și abilitățile în desen grafic, precum și cea de a lucra cu software de animație, pentru a învăța să ofere personajelor  mișcări.
Filozofia și gândirea critică în dezvoltarea jocurilor animate va fi studiată în ultimul an. De asemenea, studenții vor deprinde abilități de antreprenori, elemente avansate în game design și vor învăța cum să-și monetizeze cunoștințele.
Fiecare an de studii presupune atât lecții teoretice, cât și experiențe practice în cadrul companiilor din domeniul game din țară. Cei mai buni studenți vor avea oportunitatea de a efectua stagii și de a participa la evenimente dedicate peste hotare, dar și posibilitatea de a se angaja direct din universitate. 
Cursurile noilor specialități vor fi predate de profesori practicieni inclusiv în laboratoare specializate la „Mediacor” și „Artcor”, dar și lectori internaționali care vor fi invitați să țină ore și masterclass-uri specializate. 
Introducerea noilor profesii face parte din programul Programul Profesiile Viitorului. Inițiativa urmează să fie implementată la Universitatea de Stat din Moldova, Universitatea Tehnică din Moldova și Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” și își propune să educe specialiști pentru o nouă etapă dominată de inovații, creativitate și tehnologii.
Programului „Profesiile Viitorului: Animație, Dezvoltare Jocuri și Multimedia” este implementat Ministerul Educației și Cercetării cu sportul Proiectul Tehnologiile Viitorului (FTA), finanțat de USAID și Suedia, care promovează o economiei digitală, creativă și circulară și contribuie la  creșterea competitivității industriilor cheie din Moldova.
Programul de studii de la Game Design este disponibil pe pagina oficială a  Universității Tehnice din Moldova. Noua sesiune de admitere la această specialitate se încheie pe 23 august.
 
 

Noutați dupa tema