Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

A fost lansat Indicele de transformare și reformă economică a Moldovei – METRIX

A fost lansat Indicele de transformare și reformă economică a Moldovei – METRIX

Acest indice, elaborat de Camera de Comerț Americană în Moldova (AmCham Moldova), este o evaluare a interacțiunii dintre mediul de afaceri și autoritățile publice prin prisma atractivității investiționale a Moldovei. În cadrul prezentării Indicelui transformărilor și reformelor economice în Moldova - METRIX, Prim-ministrul Dorin Recean a apreciat contribuția sectorului privat în monitorizarea impactului acțiunilor Guvernului asupra îmbunătățirii climatului investițional. „Trebuie să fim prieteni și parteneri. Guvernul respectă companiile profitabile și responsabile social și văd o evoluție a mediului de afaceri tot mai atentă la nevoile oamenilor și ale societății”, a subliniat premierul. El a subliniat necesitatea creșterii productivității muncii și direcționării investițiilor spre sectoarele care creează valoare adăugată înaltă. „Moldova este capabilă să atragă investiții în domeniile în care putem crește produsul intern brut și să oferim și mai multe oportunități investitorilor străini”, a adăugat Dorin Recean. De asemenea, a fost subliniată necesitatea creșterii încrederii investitorilor în economia Moldovei, în contextul situației regionale actuale. Pentru elaborarea METRIX, au fost chestionate 372 de companii din diferite sectoare economice și din toate regiunile țării. Au fost evaluate aspecte precum condițiile generale de afaceri, sistemul fiscal, reglementările comerciale, capitalul uman, digitalizarea proceselor, accesul la finanțare etc. Scopul analizei datelor este de a îmbunătăți dialogul dintre sectorul privat și cel public și de a promova un mediu de afaceri transparent, previzibil și eficient. METRIX se va baza pe 3 componente principale: evaluarea percepției mediului de afaceri, analiza impactului politicilor, previzionarea politicilor viitoare. Se preconizează că principalele rezultate ale lansării AmCham METRIX vor fi: evaluarea obiectivă a climatului de afaceri printr-un cadru structurat și cantitativ; luarea de decizii politice bazate pe calcule, creșterea responsabilității sectorului public și alinierea reglementărilor la nevoile întreprinderilor; transparență și previzibilitate atât pentru guvern, cât și pentru mediul de afaceri; scalabilitate regională și replicabilitate, modelul putând fi aplicat în alte domenii de politică sau în țările vecine. // 03.04.2025 - InfoMarket.

Noutați dupa tema