
În trimestrul II curent, veniturile totale în sectorul comunicațiilor electronice din Moldova au însumat 1 miliard 493,8 milioane de lei și au crescut cu 0,3%, comparativ cu aceeași perioadă din 2021.
Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației a comunicat că această creștere s-a datorat creșterii veniturilor generate de furnizorii de servicii de internet fix, internet mobil și televiziune cu plată. În același timp, vânzările pe piața serviciilor de Internet fix au crescut cu 3,6% și au însumat 371,3 milioane de lei, vânzările pe piața serviciilor de Internet mobil au crescut cu 4,1% - până la 327,3 milioane de lei, iar vânzările pe piața serviciilor de televiziune cu plată au crescut cu 23,5% - până la 72 milioane de lei. În același timp, veniturile din alte activități în domeniul comunicațiilor electronice au crescut cu 11% - până la 207,9 milioane de lei. În același timp, veniturile din vânzarea serviciilor de comunicații fixe și mobile au scăzut în perioada de referință: pentru prima poziție - cu 19,2% - până la 69,4 milioane de lei și pentru poziția a doua - cu 0,9% - până la 713,1 milioane de lei. Cel mai mare venit mediu lunar per utilizator (ARPU) în trimestrul II al anului 2022 a fost înregistrat pe piața serviciilor de acces la Internet fix - 159,5 lei, cu 1,7% mai puțin față de aceeași perioadă a anului precedent. Indicele pe piața serviciilor dedicate de Internet mobil a fost de 101,4 lei (+8,4%), cel al serviciilor de telefonie mobilă - de 57,8 lei (-15,2%), cel al serviciilor de televiziune cu plată - de 32,8 lei (-38,3%), iar cel al serviciilor de telefonie fixă - de 23,5 lei (-17%). // 11.10.2022 – InfoMarket