Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova și Ucraina vor consolida relațiile cu UE prin coridoare de solidaritate și integrarea lor în rețeaua TEN-T, dar și modernizarea infrastructurii de transport

Moldova și Ucraina vor consolida relațiile cu UE prin coridoare de solidaritate și integrarea lor în rețeaua TEN-T, dar și modernizarea infrastructurii de transport

Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, asigurările au fost făcute în cadrul celui de-al 3-lea Forum Internațional de Facilitare a Comerțului „Coridoarele de solidaritate UE-Ucraina: mai mult decât măsuri de criză”, organizat de Misiunea UE de Asistență la Frontieră în Moldova și Ucraina (EUBAM), desfășurat la Chișinău. Temele forumului din acest an s-au axat pe măsurile de sprijin oferite Ucrainei prin intermediul coridoarelor de solidaritate pentru îmbunătățirea gestionării coordonate a frontierelor, precum și pentru sprijinirea integrării Ucrainei și Moldovei în rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). La masa rotundă privind posibilitățile de integrare a Moldovei și Ucrainei în rețeaua TEN-T au luat cuvântul Mircea Păscăluță, secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Moldova, omologul său român, Ionel Scriosteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, și Andriy Donchenko, șeful Serviciului pentru reabilitarea și dezvoltarea infrastructurii din regiunea Odesa din Ucraina. „Țara noastră a făcut pași importanți pentru a se integra în rețeaua TEN-T, concentrându-se pe modernizarea infrastructurii de transport. Moldova și Ucraina au acum o oportunitate unică de a-și consolida relațiile cu UE prin coridoare de solidaritate și integrarea în rețeaua TEN-T. Eforturile noastre comune vor asigura o dezvoltare economică durabilă și vor contribui la stabilitatea regiunii”, a declarat Mircea Pașcuță. În acest context, el a trecut în revistă un șir de acțiuni întreprinse de Guvernul Republicii Moldova pentru a dezvolta un sistem de transport eficient, sigur și durabil. Printre acestea, guvernul a menționat Strategia de mobilitate până în 2030, care subliniază importanța refacerii rețelei feroviare naționale și adaptarea acesteia la standardele europene, în vederea creșterii capacității de transport de marfă și diversificării rutelor. De asemenea, a fost subliniată cooperarea cu România, Ucraina și UE prin programul CEF (Connecting Europe Facility) pentru implementarea proiectelor de infrastructură. O altă prioritate este legată de digitalizarea proceselor de transport, care va asigura un tranzit transfrontalier fără probleme. Pentru a optimiza fluxurile comerciale în regiune, Moldova își propune să dezvolte hub-uri logistice multimodale în Giurgiulești și Bălți. „Suntem încrezători că prin cooperarea strânsă cu partenerii europeni și implementarea proiectelor strategice, aceste coridoare de solidaritate vor deveni un pilon al dezvoltării întregii regiuni”, a subliniat Mircea Păscăluță. // 11.10.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema