Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Căile Ferate ale Moldovei, proprietate de stat, au transportat peste 130.000 de tone de păcură în perioada 2022-2023.

Căile Ferate ale Moldovei, proprietate de stat, au transportat peste 130.000 de tone de păcură în perioada 2022-2023.

Păcura a fost transportată din România prin porturile Constanța și Galați și din Ucraina prin portul Reni. Cel mai mare volum de păcură a fost transportat în ianuarie-februarie - 52728 tone, iar din august până în decembrie 2022 au fost transportate peste 64 de mii de tone de păcură. Calea Ferată a precizat că vara trecută au avut loc discuții privind riscurile ca Moldova să rămână fără gaze naturale în sezonul rece al anului, astfel, autoritățile au decis ca Termoelectrica să treacă la păcură. Comisia pentru Situații Excepționale a dispus ca Căile Ferate din Moldova, administrate de stat, să transporte cu prioritate păcură, în limita parcului de cisterne și locomotive disponibil. Pentru a atinge acest obiectiv, compania a trebuit să ia decizii rapide și eficiente, deoarece Termoelectrica avea nevoie de 30-40 de mii de tone de păcură pe lună, iar la acel moment Căile Ferate puteau transporta doar 8 mii de tone de păcură pe lună și, evident, nu erau pregătite să furnizeze integral cantitatea solicitată (din cauza lipsei numărului necesar de rezervoare și platforme pentru transportarea combustibilului până la frontieră, a lipsei de experiență logistică în transportarea acestui tip de marfă direct din porturi). Datorită eforturilor specialiștilor de la Căile Ferate, situația a fost remediată rapid: vagoanele și platformele au fost reparate de urgență, iar datorită cooperării cu furnizorii de păcură, au fost oferite spre închiriere vagoane din Ucraina. Astfel, Căile Ferate au transportat mai mult de 30.000 de tone de păcură în fiecare lună. În total, peste 2.300 de vagoane au fost folosite pentru transportul de păcură. // 18.04.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema