
Căile Ferate ale Moldovei, proprietate de stat, au transportat peste 130.000 de tone de păcură în perioada 2022-2023.
Păcura a fost transportată din România prin porturile Constanța și Galați și din Ucraina prin portul Reni. Cel mai mare volum de păcură a fost transportat în ianuarie-februarie - 52728 tone, iar din august până în decembrie 2022 au fost transportate peste 64 de mii de tone de păcură. Calea Ferată a precizat că vara trecută au avut loc discuții privind riscurile ca Moldova să rămână fără gaze naturale în sezonul rece al anului, astfel, autoritățile au decis ca Termoelectrica să treacă la păcură. Comisia pentru Situații Excepționale a dispus ca Căile Ferate din Moldova, administrate de stat, să transporte cu prioritate păcură, în limita parcului de cisterne și locomotive disponibil. Pentru a atinge acest obiectiv, compania a trebuit să ia decizii rapide și eficiente, deoarece Termoelectrica avea nevoie de 30-40 de mii de tone de păcură pe lună, iar la acel moment Căile Ferate puteau transporta doar 8 mii de tone de păcură pe lună și, evident, nu erau pregătite să furnizeze integral cantitatea solicitată (din cauza lipsei numărului necesar de rezervoare și platforme pentru transportarea combustibilului până la frontieră, a lipsei de experiență logistică în transportarea acestui tip de marfă direct din porturi). Datorită eforturilor specialiștilor de la Căile Ferate, situația a fost remediată rapid: vagoanele și platformele au fost reparate de urgență, iar datorită cooperării cu furnizorii de păcură, au fost oferite spre închiriere vagoane din Ucraina. Astfel, Căile Ferate au transportat mai mult de 30.000 de tone de păcură în fiecare lună. În total, peste 2.300 de vagoane au fost folosite pentru transportul de păcură. // 18.04.2023 – InfoMarket