Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 30 Septembrie, a.2025Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Circulația mașinilor, limitată la 12 zile pe an de persoană. Referendum pregătit la Berlin

Circulația mașinilor, limitată la 12 zile pe an de persoană. Referendum pregătit la Berlin

Circulația mașinilor va fi limitată la 12 zile pe an de persoană, la Berlin, dacă va fi votat în acest sens prin referendum.
Este o inițiativă a mișcării ecologiste ”Berlinul fără mașini” O mișcare ecologistă, ”Berlinul fără mașini”, propune un referendum, în 2026 - dacă strânge 180.000 de semnături, în vederea unei reduceri drastice a circulației automobilelor în centrul capitalei germane, după ce acest proiect a fost deja declarat constituțional în iunie, conform Le Figaro. Potrivit proeictului ecologist, fiecare locuitor ar trebui să aibă dreptul să-și folosească vehiculul doar 12 zile pe an în interiorul S-Bahn-Ring, o centură feroviară care delimitează centrul capitalei, arată news.ro.
Această inițiativă vrea să transforme majoritatea străzilor în ”zone cu circulație redusă”, după o perioadă de tranziție de patru ani. Concret, particularii vor dispune atunci de 12 perioade de 24 de ore pentru a-și folosi vehiculul personal. Alte 12 zile suplimentare vor fi acordate fiecărei persoane din gospodărie, iar astfel un cuplu cu trei copii poate conduce 60 de zile pe an. Această măsură nu ar viza persoanele cu mobilitate redusă, taxiurile, serviciile de livrare, artizanlii și vehiculele de urgență. PROEICT CONSTITUȚIONAL La 25 iunie, Tribunalul Constituțional berlinez a validat constituționalitatea proiectului.
Judecătorii au stabilit că această măsură, înscrisă într-un proiect de lege al folosirii drumurilor ”în interesul general”, nu încalcă niciun drept fundamental. În această hotărâre se arată fără ambiguitate că conducerea unei mașini pe drumuri publice nu este un drept constituțional intangibil și se recunoaște că o reducere a traficului auto are obiective legitime de sănătate publică și de protecție a climei. În urma acestei hotărâri, Camera Deputaților din Berlin are termen până la 25 noiembrie să deidă dacă adoptă sau respinge conținutul esențial al proiectului de lege. Cel mai probabil, Camera va respinge acest proiect. Partidul Uniunea Creștin Democrată (CDU, conservatori) al cancelarului Friedrich Merz, care se află la conducerea unei coaliții locale, la Berlin, din care face parte Partidul Social Democrat (SPD, centru-stânga), s-a opus în mod clar acestui referendum. Președintele Comisiei Mobilității din Parlamentul Berlinului, Johannes Kraft (CDU), a catalogat aceste 12 zile drept un ”monstru birocratic” și a denunțat o ”expropriere de facto”, care aduce atingere prosperității private. REFERENDUM? În cazul în care deputații berlinezi resping proiectul, ”Berlinul fără mașini” poate cere o consultare publică, în termen de o lună.
Într-o campanie de patru luni, mișcarea ecologistă le poate cere alegătorilor din Berlin să susțină un referendum. În cazul în care 7% dintre alegători validează proiectul - adică dacă acesta strânge 180.000 de semnături -, un referendum urmeaz să fie organizat în 2026. Dreapta berlineză este furioasă, în timp ce ”Berlinul fără mașini” își asumă poziția radicală. Obiectivul mișcării este să reducă drastic numărul de mașini aflate în circulație. ”Viitorul Berlinului trebuie să aparțină securității, luptei împotriva modificărilor climatice și sănătății, nu traficului neînfrânat al automobilelor”, proclamă inițiatorii pe site-ul oficial.

profit.ro

Noutați dupa tema