Noutaţi

Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDatele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Taxiurile zburătoare electrice, prezentate în premieră în fața unei mulțimi din SUA. „Acesta este viitorul”

Taxiurile zburătoare electrice, prezentate în premieră în fața unei mulțimi din SUA. „Acesta este viitorul”

Două companii de aviație americane au creat vehicule electrice cu aterizare și decolare verticale, care își propun să transporte pasageri în regim de taxi în următorii ani. O demonstrație de zbor a aeronavelor a fost făcută sâmbătă în comitatul Monterey din California, relatează Business Insider.

Joby Aviation și Archer Aviation, două companii cu sediul în California, axate pe fabricarea de vehicule electrice cu decolare și aterizare verticală, sau eVTOL, și-au prezentat pentru prima dată aeronavele în fața unei mulțimi de oameni, la salonul aeronautic California International Airshow din comitatul Monterey.

Demonstrațiile de 10 minute au trecut cu sunetul unui zumzet. Doar un ușor bâzâit și murmurul mulțimii puteau fi auzite în timpul ambelor zboruri.

?Flying taxis had their first ??U.S. public demo at the California International Airshow, as Joby and Archer Aviation showcased eVTOL aircraft with 10-minute flights. The historic demonstration highlighted vertical takeoff, hover, cruise, and landing without runways. – AP

— Info Room (@InfoR00M) October 5, 2025
„Acesta este viitorul”, a spus un crainic la microfon, în timpul demonstrațiilor.

„Încercați să-l auziți. Va fi o provocare”, a continuat acesta.

Joby și Archer Aviation vor un serviciu similar ride-sharing-ului în zone urbane dense, doar că mizează pe o aeronavă complet electrică, cu zero emisii, pentru a transporta pasageri. Așa apar taxiurile zburătoare.

Rămâne de văzut cum vor fi primite de public aeronavele mici care plutesc constant deasupra lor. Zgomotul, alături de siguranța, sunt printre prioritățile principale.

„Se aude ca un fâșâit”, a spus Didier Papadopoulos, președintele diviziei de aeronave de la Joby, pentru Business Insider.

„Și asta îi permite să se integreze în orașe și în peisajul sonor”, a adăugat acesta.

Joby, companie fondată în 2009, își propune să preia primii pasageri până în 2026 în Dubai.

Archer, o companie cu șapte ani de experiență, a anunțat în mai că va colabora cu organizatorii Jocurilor Olimpice de la Los Angeles din 2028 pentru a transporta VIP-uri și fani între locații cheie ale jocurilor, inclusiv Los Angeles Memorial Coliseum, și alte centre turistice, cum ar fi Aeroportul Internațional Los Angeles.

hotnews.ro

Noutați dupa tema