Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

O țară uriașă, fără ieșire la mare, țintește cu un plan ambițios ca turismul să îi aducă 10% din PIB

O țară uriașă, fără ieșire la mare, țintește cu un plan ambițios ca turismul să îi aducă 10% din PIB

Turismul ar putea reprezenta 10% din Produsul Intern Brut al Mongoliei dacă țara va reuși să atragă 2 milioane de turiști anual până în 2030, a declarat pentru CNBC ministrul turismului din uriașa țară aflată în centrul Asiei. „Avem un obiectiv mare și ambițios, care înseamnă aproximativ 2 milioane de turiști până în 2030, ceea ce ar însemna o contribuție de circa 4 miliarde de dolari la PIB-ul nostru”, a declarat Nomin Chinbat, ministra culturii, sportului, turismului și tineretului din Mongolia, țară cu o suprafață de 1.564.000 de kilometri pătrați.

Ea a precizat că banii proveniți din turism reprezintă acum între 3% și 4% din PIB-ul Mongoliei, arată Hotnews.ro. Chinbat a subliniat că țara asiatică fără ieșire la mare a primit un număr record de 808.000 de turiști străini în 2024, iar interesul continuă să crească, mai ales în rândul celor interesați de natură, aventură, cultură și „turism spiritual”. „Numărul de turiști a crescut destul de rapid. De la an la an, creșterea a fost de aproximativ 9%. Ne dorim să o creștem până la 16%”, a spus ea. Zboruri directe SUA-Mongolia Primul zbor către Mongolia al United Airlines, una dintre cele mai mari companii aeriene din SUA, a aterizat în țara asiatică în data de 1 mai, un eveniment pe care Chinbat l-a numit „un moment de referință” pentru industria turismului din țară. „Am elaborat recent o strategie pentru turismul mongol împreună cu Boston Consulting Group, iar unul dintre aspectele-cheie pentru îmbunătățirea industriei noastre turistice este conectivitatea internațională, în special cu America de Nord”, a declarat ministra culturii, sportului, turismului și tineretului.

Ea a spus că Mongolia speră ca prin zborurile de trei ori pe săptămână, care aterizează mai întâi în Tokyo înainte de a pleca spre capitala mongolă Ulaanbaatar, să se dubleze „cel puțin” numărul vizitatorilor din SUA, care anul trecut a depășit 22.000 de persoane: „SUA este una dintre piețele noastre de referință, o piață către care ne orientăm, iar faptul că avem o companie aeriană – chiar dacă face escală în Narita (n.r. – Aeroportul Narita din Tokyo) – va face ca drumul spre Mongolia să fie mult mai convenabil pentru oameni.” În prezent, cei mai mulți turiști străini care vin în Mongolia provin din țările vecine, China și Rusia, precum și din Coreea de Sud. Investiții în infrastructură pentru dezvoltarea turismului Mongolia are nevoie de investiții de 4 miliarde de dolari pentru a construi drumuri, hoteluri, tabere și alte elemente de infrastructură care să susțină industria turistică în plină dezvoltare, a spus Chinbat. Mongolia are în prezent aproape 30 de aeroporturi, dar doar două dintre acestea, care deservesc capitala Ulaanbaatar, operează curse internaționale. „Guvernul creează împrumuturi pe termen lung, cu dobândă redusă, pentru entități publice și private care să colaboreze pentru a accelera dezvoltarea infrastructurii”, a declarat ministrul mongolez.

Pe măsură ce interesul pentru vizitarea Mongoliei crește, Chinbat a spus că cea mai mare provocare a țării este să se asigure că această dezvoltare se face într-un mod durabil. „Trebuie să ne asigurăm că resursele noastre naturale sunt… protejate. Și, pe de altă parte, că și localnicii beneficiază de pe urma turiștilor care vin în Mongolia”, a adăugat ea.

profit.ro

Noutați dupa tema