Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Una dintre cele mai populare destinații turistice din Spania vrea să fidelizeze vizitatorii cu ajutorul tehnologiei momentului

Una dintre cele mai populare destinații turistice din Spania vrea să fidelizeze vizitatorii cu ajutorul tehnologiei momentului

Renumită pentru peisajele sale pitorești, plajele de pe Coasta del Sol, vinurile de Jerez, istoria fascinantă și atracții precum Alhambra și Mezquita din Córdoba, Andaluzia este una dintre cele mai populare destinații turistice din Spania. Iar acum vrea să îmbunătățească experiența vizitatorilor folosind instrumente de inteligență artificială (A.I.), arată ziarul local Diario Sur.

Peste o mie de profesioniști din turismul andaluz s-au înscris în doar cinci zile la primul curs de inteligență artificială promovat de guvernul regional, care colaborează cu Microsoft și platforma de educație Founderz la acest proiect.

Numărul de înscrieri a fost de zece ori mai mare decât cel înregistrat de regulă pentru cursurile oferite de guvernul local pentru sector. Proiectul va permite continuarea colaborărilor cu Microsoft, care a ales Andaluzia ca loc pentru desfășurarea acestui proiect pilot de inteligență artificială.

„Acest curs de inteligență artificială pentru turism este un pionier la nivel global și reprezintă o oportunitate pentru întregul sector turistic andaluz de a-și consolida angajamentul față de inovație și excelență”, a declarat directorul global pentru turism al Microsoft Corporation, Alejandro Mullor.

Inteligența artificială are deja un rol mai puțin vizibil în turism
Potrivit estimărilor făcute de firma de consultanță McKinsey, companiile turistice care abordează pe larg oportunitățile digitale și analitice oferite de tehnologii precum A.I. au potențialul de a-și îmbunătăți veniturile cu 15 până la 25%.

Inteligența artificială e deja folosită de marile companii turistice internaționale, însă de regulă pentru activități mai puțin vizibile călătorilor, precum optimizarea proceselor, o mai bună înțelegere a clienților și personalizarea pachetelor de vacanță.

„Colaborarea dintre cele două entități prevede dezvoltarea unor proiecte pentru accelerarea digitalizării, inclusiv crearea unui birou A.I., sprijinirea startup-urilor și promovarea unor noi inițiative turistice în regiune”, au anunțat Microsoft și guvernul andaluz într-un comunicat comun.

Cursul de A.I. pentru angajații sectorului turistic din Andaluzia poate fi parcurs de fiecare participant în funcție de preferințele și programul, fiind structurat în trei module. Primul acoperă conceptele de bază ale „inteligenței artificiale responsabile”, al doilea le va permite cursanților să învețe cum să genereze instrucțiuni pentru a obține răspunsuri specifice, iar al treilea se concentrează pe aplicarea A.I. în turism.

A.I. va transforma inclusiv sectorul turistic
Arturo Bernal, purtătorul de cuvânt al guvernului andaluz, a declarat că „un nivel ridicat de formare și calificare este esențial pentru a garanta viitorul sectorului turistic”.

„Această inițiativă îi va ajuta pe lucrătorii andaluzi să beneficieze gratuit de instruire în conceptele fundamentale ale inteligenței artificiale, necesare pentru a asigura o creștere exponențială a valorii adăugate generate de această industrie în regiune”.

Pau García-Milá, unul dintre fondatorii și directorii Founderz a subliniat că A.I. „transformă toate sectoarele, iar turismul nu face excepție”.

Regiunea Andaluzia, care reunește provinciile Almeria, Cadiz, Cordoba, Granada, Huelva, Jaen, Malaga și Sevilla, este una dintre cele mai populare destinații turistice din Spania, alături de Madrid și Catalonia.

Potrivit datelor oficiale publicate de autoritățile locale, Andaluzia a primit anul trecut 13,6 milioane de vizitatori internaționali, în creștere cu 12% față de anul precedent și cu 13% față de 2019, folosit drept reper de industria turismului fiindcă a fost ultimul an înaintea pandemiei de COVID-19 care a lovit puternic sectorul.

hotnews.ro

Noutați dupa tema