Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Robotul Ai-Da a vândut un tablou cu peste un milion de dolari, o premieră istorică

Robotul Ai-Da a vândut un tablou cu peste un milion de dolari, o premieră istorică

Un portret al lui Alan Turing creat de un robot a fost vândut la licitaţie cu peste un milion de dolari, scriind astfel istorie, relatează vineri agențiile DPA/PA Media, citate de Agerpres.
Robotul Ai-Da a devenit primul artist robotic umanoid a cărui operă de artă a fost vândută de către o importantă casă de licitaţii, Sotheby’s.
Creat de o echipă condusă de Aidan Meller şi numit după Ada Lovelace (1815-1852), considerată primul programator de calculatoare, Ai-Da este un robot ultra-realist, conceput să arate ca o femeie, dotat cu camere de luat vederi în ochi şi cu inteligenţă artificială (AI) pentru a crea desene, picturi şi sculpturi.
Opera de artă intitulată „AI God”, cu o valoare estimată între 100.000 şi 150.000 de lire sterline, a depăşit cu mult preţul de vânzare preconizat, fiind adjudecată joi, la o licitaţie desfăşurată online, pentru 1,32 milioane de dolari.
Cum a fost creat tabloul lui Turing
Portretul de mari dimensiuni, care are o înălţime de 2,2 metri şi a fost creat folosind algoritmi AI, îl înfăţişează pe Turing, considerat părintele informaticii moderne.
Pentru „AI God”, Ai-Da a ales trei dintre cele 15 portrete pe care i le făcuse lui Turing şi o pictură pe care o realizase cu maşina lui numită „Bombe”. Acestea au fost apoi fotografiate şi încărcate pe un computer unde imaginea finală a fost asamblată pe baza unei discuţii cu Ai-Da, folosind modelul ei lingvistic, despre modul în care dorea să arate opera de artă finală.
Imaginea finală a fost imprimată cu ajutorul unei imprimante 3D, Ai-Da adăugând semne şi texturi pe pânza finală pentru a finaliza opera de artă.
Asistenţii din cadrul studioului au adăugat, de asemenea, textură pe opera de artă, deoarece braţul robotic al lui Ai-Da nu se poate întinde atât de mult pe o pânză de mari dimensiuni.
Robotul vorbește
Robotul Ai-Da a declarat: „Valoarea esenţială a operei mele este capacitatea sa de a servi drept catalizator pentru dialogul despre tehnologiile emergente. ‘AI God’, un portret al pionierului Alan Turing, invită privitorii să reflecteze asupra naturii dumnezeieşti a AI şi a calculatoarelor, luând în considerare în acelaşi timp implicaţiile etice şi societale ale acestor progrese”.
„Alan Turing a recunoscut acest potenţial şi ne uită la noi în timp ce ne îndreptăm către acest viitor”, a adăugat Ai-Da.
Aidan Meller, director al Ai-Da Robot Studios, a adăugat: „Această licitaţie reprezintă un moment important pentru artele vizuale, în care opera lui Ai-Da aduce în prim-plan lumea artei şi schimbările societale, pe măsură ce ne confruntăm cu evoluţia erei inteligenţei artificiale”.
În 2022, Ai-Da a pictat portrete ale artiştilor care au fost cap de afiş la festivalul Glastonbury din Anglia: Billie Eilish, Diana Ross, Kendrick Lamar şi Paul McCartney.
În acelaşi an, robotul a pictat un portret al regretatei regine Elisabeta a II-a a Marii Britanii înaintea Jubileului de Platină şi a devenit primul robot dotat cu AI care a prezentat dovezi în faţa unei comisii parlamentare care a discutat impactul tehnologiei asupra industriilor creative.
Lucrări create de robot au fost expuse la Oxford încă din 2019.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema