Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

„Călare” pe asteroizi. Metoda bizară prin care astronauții ar putea călători în sistemul solar fără a fi expuși la radiații și într-un timp record

„Călare” pe asteroizi. Metoda bizară prin care astronauții ar putea călători în sistemul solar fără a fi expuși la radiații și într-un timp record

Orice călătorie care ar purta astronauți către Marte, ca un exemplu, ar necesita nu doar resurse uriașe, ci ar expune echipajul la doze de radiații care ar putea fi letale. Mai mult, o călătorie dus-întors ar dura circa trei ani. Există însă o metodă prin care aceste impedimente pot fi evitate, iar ea, susțin doi cercetători ucraineni de la Universitatea din Kiev, este oferită chiar de spațiul cosmic.
A.S. Kasanciuk și V.M. Reșetnik, cei doi autori ai studiului publicat deocamdată doar pe platforma ArXiv, susțin că asteroizii ar reprezenta cea mai sigură, mai ieftină și mai rapidă cale de a călători către planetele din sistemul nostru solar.
Ei au analizat orbitele a peste 35.000 de asteroizi aflați în apropierea Terrei, iar dintre aceștia au selectat 120 de candidați care ar putea servi ca vehicule cosmice între Terra și Marte, Terra și Venus, sau Venus și Marte.
Asteroizii, nu doar benzinării cosmice, ci și „autobuze” interplanetare
Cercetătorii ucraineni sunt de părere că astfel de asteroizi ale căror rute permit apropierea regulată de planetele amintite pot fi folosiți nu doar ca stații de realimentare pentru navele cosmice, ci și ca scuturi antiradiații, totul în timp ce echipajul ar trebui doar să se lase purtat de aceștia către destinația dorită.
Pentru asta, navele cosmice ar trebuie să se adăpostească în grotele și peșterile de pe suprafața acestor asteroizi. În acest fel, afirmă cei doi autori ai studiului, echipajul uman ar fi ferit de radiațiile cosmice care, altfel, le-ar fi pus viața în pericol pe durata unei călătorii care poate dura cel puțin șase luni, doar dus.
În plus, ar economosi sume importante care, altfel, ar fi trebuit investite în scuturi antiradiații din aluminiu sau alte materiale. Scuturi care nu oferă, cel puțin în acest moment, decât o protecție parțială. Mai mult, odată introduse în stuctura unei nave cosmice, acestea ar îngreuna simțitor vehicului cosmic.
Cel mai important este faptul că durata unei călătorii către Marte ar putea fi redusă la 180 de zile, susțin cei doi oameni de știință de la Kiev, dacă soluția propusă de ei ar fi folosită. Pe scurt, o călătorie mult mai rapidă decât permite tehnologia actuală, și una în care riscul expunerii la radiații scade simțitor.
NASA ar putea oferi o mână de ajutor
Deși nu oferit o declarație legată de propunerea venită de la Universitatea din Kiev, NASA poate oferi mai multe alternative de a călători în sistemul solar via asteroizi, decât au putut identifica specialiștii ucraineni.
Misiunea NEO Surveyor, care urmează a fi lansată în anul 2027, are ca scop identificarea a peste 90% dintre asteroizii cu un diametru mai mare de 140 de metri, care au orbite situate în apropierea Terrei.
Este cert că odată cu datele care vor fi oferite de această misiune, vor fi identificate posibile viitoare ținte printre asteroizii care ar putea fi folosiți ca vehicule spațiale.
Este adevărat, o recunosc chiar autorii studiului, că o astfel de abordare vine la pachet cu o serie întreagă de dificultăți tehnice. Însă, subliniază ei, atâta vreme cât oferă o soluție mult mai ieftină decât cele folosite în prezent, și cum siguranța echipajului este o prioritate a unei astfel de misiuni, abordarea lor ar putea fi privită cu interes într-un viitor mai apropiat decât am crede.

Hotmews.ro

Noutați dupa tema