Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Un colos auto din China își deschide fabrică în Timișoara. Are venituri de 24,5 miliarde de dolari pe an

Un colos auto din China își deschide fabrică în Timișoara. Are venituri de 24,5 miliarde de dolari pe an

Great Wall Motor, unul dintre cei mai mari producători auto din China și din lume, își deschide o unitate de producție la Timișoara. Decizia companiei cu venituri de 24,5 miliarde de dolari/an ar putea fi primul pas spre producția de mașini în Europa.
Great Wall Motor (GWM), una dintre marile companii chineze de automobile, își creează propria unitate cu activități principale de producție din România, ceea ce ar fi primul pas către deschiderea unei fabrici de mașini în Europa, scrie Profit.

Firma locală Mind Automobile Part România SRL a fost deja înființată în Timișoara, prin intermediul filialei GWM Netherland Investment Holding. La adresa din Timișoara se află sediul și unitatea de producție a ELBA, companie românească specializată în sisteme de iluminat, inclusiv pentru autovehicule.

Firma are ca obiect principal de activitate „Fabricarea de echipamente electrice de iluminat”, având administrator un cetățean chinez.
Deschiderea de activități de producție de componente auto în România a Great Wall Motor poate fi un semn că intențiile GWM pentru Europa trec de la activitatea de comerț de vehicule la cea de producție.
Firma din Timișoara intră astfel în rețeaua globală Mind Group a celor de la GWM, specializată în producția de componente auto: lumini și module de comandă a luminilor, sisteme termice pentru motor și pentru alte sisteme ale mașinilor, sisteme electrice de transmisie și control și sisteme inteligente de conducere, de interfață cu utilizatorul.

Great Wall Motor, afaceri anuale de 24,5 miliarde de dolari
Scopul principal al înființării companiei locale este colaborarea cu Elba, producător român de sisteme și corpuri de iluminat din Timiș care furnizează partenerilor din industria auto faruri și alte corpuri de iluminat. Elba are deja contracte cu Stellantis, Renault sau VW Group într-un sector extrem de concurențial.
În luna februarie, Elba și grupul chinez Mind au semnat un contract de colaborare apreciat drept „prima etapă în dezvoltarea relațiilor comerciale dintre cele două companii”.

Great Wall Motor nu a dezvăluit până la acest moment un plan concret pentru construirea unei fabrici de automobile în Europa, deși a vehiculat în câteva declarații această posibilitate.

GWM a fabricat peste 1,2 milioane de mașini în 2023, când a raportat venituri de 24,5 miliarde de dolari.

stirileprotv.ro

Noutați dupa tema