Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Unul dintre marii producători auto avertizează că și-ar putea închide fabricile din Europa din cauza reglementărilor UE

Unul dintre marii producători auto avertizează că și-ar putea închide fabricile din Europa din cauza reglementărilor UE

Producătorul auto franco-italiano-american Stellantis ar putea închide fabrici din cauza riscului unor amenzi dure din partea UE pentru neîndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2, a afirmat marți directorul subsidiarei europene, Jean-Philippe Imparato, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Producătorii auto europeni trebuie să vândă mai multe vehicule electrice (EV) pentru reducerea emisiilor de CO2 sau riscă amenzi, în contextul eforturilor blocului comunitar de a limita efectele catastrofale ale schimbărilor climatice.

Industria auto a obținut mai mult timp pentru pentru a se conforma normelor iar amenzile vor ține cont de emisiile din perioada 2025-2027, față de nivelul din 2025 prevăzut inițial.

Însă Jean-Philippe Imparato a avertizat în comentarii făcute în fața parlamentului italian că obiectivele încă nu pot fi îndeplinite de producătorii auto și cp Stellantis s-ar putea confrunta cu amenzi de până la 2,5 miliarde de euro „în următorii doi-trei ani”.

Acesta a subliniat că, fără schimbarea semnificativă a reglementărilor până la finalul anului, „va trebui să luăm decizii dure”.

Stellantis deține branduri auto celebre precum Peugeot și Citroen
Imparato, directorul diviziei europene a producătorului auto, a mai spus că Stellantis fie va trebui să dubleze vânzările de mașini electrice, o țintă pe care a descris-o drept imposibilă, fie să reducă producția de mașini pe benzină și motorină, astfel încât să îmbunătățească „mixul energetic” al flotei sale în favoarea modelelor electrice.

Acesta a adăugat: „Am două soluții: fie forțez segmentul EV, fie renunța la vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă (ICE). Și, prin urmare, închid fabrici”, posibil uzina Atessa din Italia.

Fondat la începutul lui 2021 prin fuziunea dintre Fiat-Chrysler și Peugeot-Citroen, Stellantis este al cincilea producător auto din Europa în funcţie de valoarea de piaţă şi deţinătorul unor mărci celebre precum Chrysler, Jeep, Fiat, Citroen şi Peugeot.

Compania are aproape 250.000 de angajați în jurul lumii și o prezență în zeci de țări. Potrivit ultimelor date din februarie 2025, Stellantis era al cincilea cel mai mare producător auto din lume raportat la numărul de mașini vândute, în spatele Toyota, Volkswagen Group, Hyundai Motor Group și Renault Nissan.

hotnews.ro

Noutați dupa tema