Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Tarifele lui Trump amenință, inclusiv în România, zeci de mii de locuri de muncă la producătorii de componente auto

Tarifele lui Trump amenință, inclusiv în România, zeci de mii de locuri de muncă la producătorii de componente auto

Asociația furnizorilor de componente pentru industria auto din Europa, CLEPA, avertizează că introducerea tarifelor pentru autovehiculele produse în Europa și exportate în SUA ar putea pune în pericol până la 15.000 de locuri de muncă pentru companiile care produc componente și subansamble destinate mărcilor auto, atât pentru mașinile care sunt expediate către clienții din SUA, cât și pentru mașinile fabricate în uzinele americane, dar cu componente fabricate în Europa. Acest lucru ar putea afecta, pe termen lung, și unitățile de producție din România, după cum a avertizat deja și ACAROM, care a precizat anterior pentru Profit.ro că livrările către fabricile de automobile din Germania și din alte țări vor fi afectate pe termen lung.

Informația de acum este relevată de Automobilwoche, care citează reprezentanții CLEPA pentru o estimare a numărului de locuri de muncă ce ar putea fi afectate de noile tarife doar din punctul de vedere al exporturilor de componente.

Estimarea are la bază un calcul care presupune o scădere de 30% a exporturilor de piese, într-un scenariu optimist. În scenariul cel mai negru, scăderea ar putea ajunge până la 50%, iar în această situație pierderea de locuri de muncă ar putea urca până la 25.000. CLEPA spune că în prezent sunt 51.000 de locuri de muncă implicate în producția de componente care sunt exportate către SUA, dar calculele nu pot fi făcute cu foarte mare precizie, deoarece nu există fabrici care produc exclusiv pentru SUA. La nivelul întregii Uniuni Europene, sunt aproxiamtiv 125.000 de locuri de muncă care depind de exporturile către SUA, spune CLEPA, ceea ce înseamnă că o scădere cu 30% a producției ar ridica semne de întrebare pentru circa 37.500 locuri de muncă. „Tarifele impuse de administrația Trump reprezintă o amenințare semnificativă pentru industria de aprovizionare auto din UE, punând în pericol exporturile de 13,9 miliarde de euro în SUA și până la 125.000 de locuri de muncă din UE. Furnizorii de automobile sunt chiar mai expuși decât producătorii, deoarece îi vor afecta exporturile mai scăzute de vehicule, dar și tarifele suplimentare la piesele auto”, a declarat Benjamin Krieger, secretar general al CLEPA, într-un document analizat de Profit.ro. Krieger susține că Europa trebuie să aibă pregătit un răspuns comercial pentru SUA, dar sprijină o soluție negociată între cele două părți. El atrage atenția asupra riscului ca eventuale tarife impuse de SUA să afecteze importurile critice ale industriei auto, cum ar fi materiale plastice specializate, semiconductori și oțeluri de calitate superioară, care sunt greu de înlocuit.

În România, există fabrici ale celor mai mari producători de componente auto care livrează direct marilor constructori auto sau către propriile companii în Germania sau Franța, de unde piesele pot fi exportate ca atare sau în subansamble mai complexe în SUA. Printre numele mari ale producătorilor de componente din România se află Continental, Bosch, Marquard, Draxlmaier, Autoliv, Leoni, Magna, Schaeffler și alții. „Din România se exportă anumite componente, fie în mod direct – export direct din România către fabricile de asamblare vehicule ale producatorilor europeni localizate în SUA, fie în mod indirect (se exportă componente în țări precum Germania, Franța, Italia, etc, care mai apoi devin ansambluri si exportate în SUA sau se asamblează direct pe vehicule care au destinație finală SUA)”, după cum a declarat pentru Profit.ro Adrian Sandu, secretar general al ACAROM.

profit.ro

Noutați dupa tema