Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

România - printre țările cu cele mai mari scăderi la mașini electrice, deși în Europa s-a atins o cotă de piață record pentru EV

România - printre țările cu cele mai mari scăderi la mașini electrice, deși în Europa s-a atins o cotă de piață record pentru EV

Europa s-a confruntat cu un ușor declin al vânzărilor de autoturisme, în primul trimestru al anului, dar acest lucru ar putea fi legat de țintele de emisii CAFE, pentru că vânzările de mașini electrice au crescut și au împins cota de piață a acestora peste pragul de 15%, conform datelor analizate de Profit.ro. Înmatriculările de autoturisme noi din UE au scăzut în primul trimestru al anului cu 1,9% față de perioada similară din 2024, reprezentanții industriei auto, prin ACEA, vorbesc despre un context economic global deosebit de provocator și imprevizibil pentru producătorii de automobile.

Segmentul de vehicule complet electrice a crescut consistent, cu peste 3 puncte procentuale față de anul trecut, ajungând la 15,2% în trimestrul 1. O creștere și mai mare au avut, însă, hibridele, care au ajuns la 35,5% din piață, ocupând acum primul loc în preferințele europenilor. Benzina și dieselul au coborât în acest moment la 38,3% împreună (48,3% în urmă cu un an), din care dieselul mai are doar 9,5 procente, fiind evident pe cale de dispariție. Vânzările de mașini electrice au crescut cu 23,9%, la 412.997 de unități, cu ajutorul a trei dintre cele mai mari patru piețe din UE, care acaparează 63% din totalul înmatriculărilor de mașini electrice cu baterie: Germania (+38,9%), Belgia (+29,9%) și Olanda (+7,9%). În schimb, Franța a înregistrat o scădere de 6,6%, în contrast cu celelalte piețe mari ale regiunii, fiind înregistrată în același timp o creștere mare (+47,5%) la hibride.

Un segment aparte este în continuare PHEV, care a avut o creștere foarte mică, +1,1%, cu 207.048 unități înmatriculate, în pofida avansului mare din Germania și Spania. Cota acestui segment este de 7,6%, dar perspectivele pe termen lungă rămân în continuare optimiste. În România, situația pe tipuri de propulsie este în acest moment în contrast cu tendințele europene, după cum au confirmat cifrele publicate pentru luna martie și întreg trimestrul. Datele ACEA arată că segmentul electric a avut una dintre puținele scăderi din Europa, cu -36,4%, după Malta, care a avut un declin de 61,3% la electrice, și Franța (-6,6%), totalul de vehicule electrice din T1 fiind, la noi, de 2.161 unități. Situația este de așteptat să se îmbunătățească odată cu startul Programului Rabla. Pe segmentul hibrid, creșterea este foarte mare, însă România raportează aici inclusiv motoarele PHEV. Cu un total de 15.788 vehicule și o creștere de 40,4%, hibridele au ajuns în acest moment cel mai mare segment de propulsie din țara noastră. În același timp, mașinile pe benzină și diesel au continuat să scadă abrupt, cu 18 procente și, respectiv, 40,5%.

profit.ro

Noutați dupa tema