Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Sectorul de travel riscă să aibă parte de un duş rece după vara fierbinte

Sectorul de travel riscă să aibă parte de un duş rece după vara fierbinte

Industria de travel a cules roa­dele unui sezon estival frenetic, com­paniile aeriene raportând profituri record şi hotelurile de ambele părţi ale Atlanticului revenind la gradele de ocupare de dinaintea pandemiei.

Acum însă, acesta se află în faţa unei ierni incerte şi întrebării dacă cererea insaţiabilă de vacanţe mai poa­te rezista în faţa inflaţiei persis­tent de ridicate şi stagnării econo­mice sau dacă bula postpandemică este pe cale să se spargă, scrie Financial Times.

Majoritatea executivilor, în spe­cial din Europa, sunt încrezători că cheltuielile consumatorilor pe călăto­rii par imune la criza costurilor de trai, însă de cealaltă parte a Atlan­ticului au început să apară primele semne de slăbire a cererii.

În condiţiile în care călătoriile in­terne din SUA au fost unul din pri­me­le segmente ale industriei de tra­vel care şi-au revenit în timpul pan­demiei, există temeri că încetinirea înregistrată acum ar putea fi un a­vertisment timpuriu că dorinţa oa­menilor de a călători începe să scadă.

În Europa, Michael O’Leary, CEO al celei mai mari companii ae­ri­e­ne a continentului, Ryanair, rămâne „prudent“ în pofida rezervărilor solide pentru iarnă. „Sunt îngrijorat cu privire la starea încrederii con­sumatorilor… dobânzile sunt mai mari, ratele creditelor ipotecare şi preţurile energiei sunt ridicate“, a declarat acesta.

Sebastien Bazin, CEO al gigan­tu­lui Accor din domeniul hotelier, este de acord că industria se va confrunta cu o putere de pricing în scădere.

Totuşi, Dana Dunne, CEO al eDreams ODIGEO, una dintre cele mai mari agenţii online de travel, consideră că discuţiile privind o bulă a sectorului care s-ar putea sparge sunt nepotrivite.

Acesta arată că industria a re­venit la „modelele normale de tra­vel“, fără niciun semn de prăbuşire a cererii.

Revenirea turiştilor chinezi în destinaţii externe ar trebui de ase­menea să dea un impuls bine-venit sectorului de travel.

Viitorul călătoriilor de agrement este îndeosebi important din cauza semnelor de întrebare privitoare la segmentul de corporate travel, care se redresează mai lent.

Industria aeriană este în mod tipic văzută ca fiind una ciclică şi expusă economiei mondiale, iar investitorii nu cred în povestea redresării acesteia, preţurile acţiunilor majorităţii companiilor aeriene situându-se în continuare sub nivelurile pre-pandemice.

Şi totuşi, Dana Dunne crede că investitorii greşesc în a lega soarta industriei de economia mondială.

zf.ro

Noutați dupa tema