Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Undă verde la producţie: Volkswagen reporneşte producţia după ce a suferit o pană IT majoră

Undă verde la producţie: Volkswagen reporneşte producţia după ce a suferit o pană IT majoră

Volkswagen a anunţat joi că pana majoră din IT, care a dus la oprirea producţiei în majoritatea uzinelor germane, a fost rezolvată, iar reţeaua sa globală de producţie a fost repusă în funcţiune, potrivit Reuters.

Incidentul, despre care VW a spus că a început miercuri la ora 10.30 GMT, a afectat întregul grup Volkswagen, care include marca Porsche AG şi Audi, subliniind vulnerabilitatea infrastructurii de reţea la cel mai mare producător auto european.

„Problemele de infrastructură IT din reţeaua Volkswagen au fost rezolvate în cursul nopţii, iar reţeaua este din nou stabilă”, a precizat Volkswagen, fără a oferi detalii privind impactul sau cauza incidentului.

Compania a precizat că este puţin probabil ca un atac extern să fi fost cauza incidentului.

„Aplicaţiile afectate sunt în prezent repornite. Reţeaua globală de producţie este funcţională, iar producţia este aşteptată să continue conform planului”, a precizat compania, adăugând că sistemele individuale pot fi în continuare afectate în timpul unei faze de tranziţie.

Incidentul survine la o lună după ce o defecţiune a sistemelor a dus la oprirea producţiei interne la Toyota, cel mai mare producător de automobile din lume.

Întreruperea a afectat sediile germane ale Volkswagen din Wolfsburg, Emden, Osnabrueck, Hanovra, Dresda şi Zwickau, precum şi fabricile de componente din Braunschweig, Kassel, Chemnitz şi Salzgitter.

„Încă nu există indicii că întreruperea a fost cauzată de influenţe externe”, a precizat Volkswagen.

Evenimentul a pus în centrul atenţiei siguranţa infrastructurii în cadrul corporaţiilor de top din Germania şi a atras comentarii din partea ministrului Transporturilor, Volker Wissing, care a cerut o mai bună protecţie.

„Avem nevoie aici de sisteme de siguranţă care să funcţioneze”, a declarat Wissing pentru postul de televiziune RTL/n-tv. „Trebuie să fie clar pentru toată lumea că infrastructura digitală este o infrastructură critică”.

zf.ro

Noutați dupa tema