Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Franţa îşi ascute discursul protecţionist. Ţintele: SUA şi China

Franţa îşi ascute discursul protecţionist. Ţintele: SUA şi China

Ministrul francez de finanţe Bruno Le Maire a anunţat că va lupta ca Uniunea Europeană să renunţe la dogma ajutoarelor de stat pentru a se asigura că fondurile merg către susţinerea fabricilor de pe continent şi nu a producţiei din China şi SUA, scrie Bloomberg.

Le Maire s-a angajat să facă presiuni pentru o revizuire a regulilor înaintea alegerilor din Parlamentul european de anul viitor pentru ca fondurile publice să fie rezervate pentru produse industriale care au componente europene în proporţie de cel puţin 50%.

„Credeţi că guvernul chinez s-ar gândi vreodată să acorde susţinere unui produs industrial care nu inclu­de componente chinezeşti? Credeţi vreun moment că Joe Biden ar acor­da susţinere federală unui pickup american care nu conţine produse americane în proporţie de 60 sau 70%“, a declarat oficialul francez.

Ministrul a arătat că doar în Europa strategii cred că este posibil să aloce bani publici în continuare atât pentru fabrici europene, cât şi pentru fabrici americane şi chineze.

„Spun să ne oprim. Să punem capăt acestei politici, acestei alegeri politice, haideţi să dăm întâietate industriei europene“.

Preşedintele francez Emmanuel Macron face la rândul său presiuni pentru o abordare mai dură cu pri­vi­re la comerţul cu China, calculând că lipsa de acţiune ar plasa economia blocului pe o cale către suferinţă pe termen lung.

La începutul acestei luni, autori­tă­ţile de la Bruxelles au anunţat o anchetă legată de subvenţiile pentru maşinile electrice chineze.

Franţa lucrează deja la modifi­cări ale bonusurilor pentru achiziţii de maşini electrice. Noul sistem francez ar urma să rezerve susţinerea de stat pentru vehiculele cu cea mai redusă amprentă de carbon, practic excluzând multe maşini fabricate în China, deşi nu în mod explicit.

De asemenea, Macron a anunţat introducerea unei scheme de leasing pentru maşini electrice de 100 de euro pe lună din luna noiembrie în cadrul căreia doar maşinile fabricate în UE vor fi eligibile, potrivit Euractiv.

Schema este de aşteptat să fie extinsă în anii următori.

Franţa este cu ochii pe China, care şi-a crescut semnificativ cotele de piaţă în UE în ultimii ani.

Potrivit Ptolemus Consulting Group, preţurile maşinilor electrice chineze au scăzut cu aproximativ 50% în China în perioada 2015-2022, de la 67.000 la 32.000 de euro.

Pe de altă parte, preţurile maşinilor electrice europene au crescut cu 17% în aceeaşi perioadă, de la uşor sub 49.000 de euro la peste 55.000 de euro, acestea devenind inaccesibile pentru mulţi europeni de rând.

În practică, producători ca Dacia şi Fiat, care au oferte de leasing de sub 100 de euro pe lună în Franţa, vor fi excluşi din schemă, a găsit Numerama.

zf.ro

Noutați dupa tema