Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Constructorii auto germani se bucură de preţuri record pentru maşinile de lux pe fondul diminuării producţiei

Constructorii auto germani se bucură de preţuri record pentru maşinile de lux pe fondul diminuării producţiei

Constructorii auto germani s-au bucurat de preţuri record pentru modelele lor de lux în acest an, în contextul în care penuria de semiconductoare au restricţionat livrările de maşini către cele mai mari pieţe chiar în condiţiile unei creşteri puternice a cererii de consum, notează Financial Times.
Veniturile pe maşină în cazul BMW, Audi şi Mercedes-Benz au crescut în medie cu aproape 25% faţă de 2019, relevă o analiză realizată de banca Stifel pentru FT.
Creşterea a fost adusă de o inversare a unei tendinţe ce persistă de decenii, în care industria a produs mai multe maşini decât a comercializat.
Din 2019, când economia mondială a început să slăbească, constructorii au început să producă mai puţine maşini decât pot vinde, diferenţa crescând la aproximativ 4 milioane de autovehicule în acest an.
“Asistăm de trei ani la o scădere a stocurilor pe fondul crizei lanţurilor de aprovizionare. Acest lucru nu s-a mai întâmplat”, arată Daniel Schwarz, analist la Stifel.
Drept urmare, veniturile Mercedes-Benz au crescut de la aproape 38.000 de euro pe maşină în 2019 la peste 54.000 în 2021 până la sfârşitul T3, în timp ce cele ale Audi au urcat de la peste 46.000 de euro la aproximativ 57.000. BMW, care a gestionat mai bine criza semiconductoarelor şi a înregistrat o scădere mai redusă a producţiei, a înregistrat o creştere mai modestă a veniturilor, de la 36.000 de euro în 2019 la peste 38.000 de euro în 2021 până la sfârşitul T3.
Rezultatele au venit în mare parte în urma prioritizării producţiei modelelor mai profitabile. Iar executivii spun că vor urma această strategie şi când constrângerile existente la nivelul lanţurilor de aprovizionare se vor diminua.
Producătorii de maşini de lux au fost ajutaţi şi de creşterile record ale preţurilor maşinilor uzate.
“Pe termen scurt, lipsa de maşini noi din prezent va duce la un deficit de maşini uzate în următorii doi ani cel puţin, iar acest lucru ar trebui să susţină şi preţurile maşinilor noi”, arată Schwarz.

Zf.ro

Noutați dupa tema