Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Sectorul mondial al transporturilor se pregăteşte pentru un nou an de turbulenţe severe

Sectorul mondial al transporturilor se pregăteşte pentru un nou an de turbulenţe severe

De la navigatorii care refuză să se întoarcă la lucru, la şoferii de camioane ale căror temeri privitoare la închiderea graniţelor în contextul pandemiei sunt mai puternice decât atracţia salariilor mai mari, industria transporturilor se pregăteşte pentru un nou an complicat, plin de turbulenţe la nivelul lanţurilor de aprovizionare, scrie Bloomberg.
În condiţiile în care pandemia accelerează, iar guvernele înăspresc restricţiile, companiile de logistică din întreaga lume, de la giganţii mondiali la micile afaceri, întâmpină dificultăţi în a găsi suficientă forţă de muncă.
Potrivit International Road Transport Union, aproximativ o cincime din numărul total al poziţiilor vacante de şofer de camion sunt neocupate, deşi mulţi angajatori oferă salarii mai mari. Unele segmente ale sectorului transportului maritim trag de asemenea semnalul de alarmă cu privire la perspectivele viitoare legate de angajări.
“2022 se profilează ca a fi un nou al de perturbări severe”, arată Simon Heaney, analist la Drewry. “Virusul ne arată din nou că are totul sub control”.
Pe măsură ce noua tulpină de coronavirus se răspândeşte, muncitorii care livrează bunuri de pe nave şi camioane resimt din plin impactul unui lanţ de aprovizionare cuprins în continuare de haos. În aceste condiţii, unii refuză contractele, în timp ce alţii îşi caută de muncă în alte sectoare, spun companiile.

Zf.ro

Noutați dupa tema