Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Explozia producţiei de biciclete electrice împinge Polonia şi Bulgaria pe o treaptă superioară a industriei

Explozia producţiei de biciclete electrice împinge Polonia şi Bulgaria pe o treaptă superioară a industriei

♦ În 2020 Polonia a fost al patrulea cel mai mare producător de biciclete din UE, cu peste un milion de unităţi livrate ♦ Bulgaria s-a clasat pe locul cinci în UE, producând peste 484.000 de unităţi în 2020.
Bulgaria şi Polonia sunt de ani buni în topul european al produ¬cătorilor de biciclete, însă explozia electromobilităţii adusă de pandemie a propulsat aceste două ţări pe o treaptă superioară a industriei.
Folosirea şi producţia de biciclete electrice în UE au crescut de la începutul pandemiei de
COVID-19. Bulgaria şi Polonia sunt în fruntea acestui boom recent, scrie Emerging Europe. Afacerile cu biciclete electrice au fost printre puţinele care au cunoscut o creştere pe tot parcursul anului 2020.
Potrivit unui raport al Confe¬deraţiei Industriei Europene a Bi¬cicletelor (CONEBI) despre pieţele din UE şi Marea Britanie, vânzările de biciclete electrice au crescut cu 40% în 2020, la 22 de milioane de unităţi. Peste 18,3 miliarde de euro este valoarea bicicletelor electrice vândute pe parcursul anului. Erhard Buchel, preşedintele CONEBI, a numit anul 2020 „cel mai bun an de când am început să analizăm datele“. Investi¬ţiile şi inovarea au depăşit 1,5 mi¬liarde de euro, în creştere de la un miliard de euro în 2019. Acest lucru a alimentat un avans al pro¬ducţiei fără precedent în toată Europa“, a pre¬cizat Buchel.
Potrivit revistei Bicycling, bicicletele electrice sunt biciclete cu „asistenţă“ alimentată de la baterie, care vine prin intermediul pedalării şi, în unele cazuri, al acceleraţiei.
„Când apeşi pe pedale pe o bicicletă electrică cu asistenţă la pedală, un motor mic se angajează şi îţi dă un impuls, astfel încât să poţi urca pe dealuri şi merge pe un teren dificil fără să ţi se taie răsuflarea“.
Acest boom al bicicletelor elec¬trice este deja în beneficiul Bulgariei şi Poloniei, care au fost de ani de zile unii dintre producătorii de top de biciclete tradiţionale. Cele mai re¬cente date ale Eurostat arată că în 2020 Polonia a fost al patrulea cel mai mare producător de biciclete din UE, cu peste un milion de unităţi li¬vrate, nu cu mult în urma celor 1,3 mi¬lioane de unităţi aleGermaniei.
În aceeaşi perioadă, Bulgaria s-a clasat pe locul cinci în UE, producând peste 484.000 de unităţi în 2020, mai mult decât cele 430.000 de biciclete ale Franţei. Yasen Georgiev, director executiv al Institutului de Politici Economice din Sofia, apreciază că pentru ţări precum Polonia şi Bulgaria trecerea de la producerea de biciclete tradiţionale la biciclete electrice nu este dificilă deoarece cererea pentru acestea din urmă continuă să crească. „Companiile din acest sector beneficiază de lanţuri de aprovizionare deja mature pentru bicicletele clasice, costuri de muncă comparativ mai mici şi apropierea de pieţe mai mari cu o putere de cumpărare mai mare“, spune el. „Nu este o surpriză că producătorii sunt pe punctul de a profita de oportunitatea care apare din creşterea e-mobilităţii în lumina impulsului dat de Covid-19 transportului individual“, a adăugat Georgiev. „Cererea de biciclete electrice este atât de mare încât unele firme locale din Bulgaria au anunţat planuri de a-şi transforma producţia pentru a se concentra aproape în totalitate pe bicicletele electrice. “
Marek Mlynarczyk, CEO-ul BearEBike, un producător de biciclete electrice din judeţul Wolomin, în Polonia, speră şi el că cererea va continua să crească. „În prezent, echipa noastră mică face până la 12 biciclete electrice pe săptămână. Cu toate acestea, intenţionăm să extindem producţia la 100 de bucăţi pe lună până în 2023 şi căutăm investitori strategici“, a afirmat Mlynarczyk.
BearEBike este reprezentantul unei tendinţe de creştere în ţară. Deşi datele oficiale privind producţia de biciclete electrice nu sunt încă publicate, potrivit unor analize din 2020 Polonia a devenit al doilea cel mai mare producător de biciclete electrice din UE, livrările crescând de la aproximativ 40.000 de unităţi în 2019 la aproape 50.000 doar în prima jumătate din 2020.
Maxcom, unul dintre cei mai mari producători bulgari de biciclete tradiţionale şi electrice, intenţionează să extindă producţia după ce a încheiat luna trecută un acord cu investitorul austriac şi producătorul de motociclete Pierer Group, care include o investiţie iniţială de 40 de milioane de euro pentru construcţia unei noi fabrici lângă Plovdiv.
Compania spune că îşi propune să exporte peste trei milioane de biciclete electrice, în valoare de peste 10 miliarde de leva (cinci miliarde de euro), în următorii 10 ani.
Potrivit lui Yasen Georgiev, companiile care produc biciclete se numără printre „campionii ascunşi“ ai industriei de export a Bulgariei.

Zf.ro

Noutați dupa tema