Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Brexitul nu le-a adus englezilor apocalipsa economică, dar îi lasă fără şoferi şi, mai grav, fără bere. Marea Britanie se confruntă în prezent cu o penurie de 100.000 de şoferi, dintr-un total prepandemic de aproximativ 600.000

Brexitul nu le-a adus englezilor apocalipsa economică, dar îi lasă fără şoferi şi, mai grav, fără bere. Marea Britanie se confruntă în prezent cu o penurie de 100.000 de şoferi, dintr-un total prepandemic de aproximativ 600.000

Lanţul britanic de puburi Wetherspoons a anunţat că unele dintre puburile sale au rămas fără unele branduri de bere din cauza problemelor legate de lanţurile de aprovizionare, scrie BBC.
Marea Britanie se confruntă cu un de¬ficit de şoferi de camion pe care com¬paniile de transport îl pun pe sea¬ma pandemiei, dar şi Brexitului, acestea cerând guvernului ca regle¬men¬tările privind imigraţia să fie mo¬di¬ficate, astfel încât şoferii din UE să se poată întoarce. Guvernul susţine însă că industria transporturilor şi re¬tail¬erii trebuie să pregătească noi şoferi britanici.
Unul dintre cele mai mari grupuri de lobby din UK a reacţionat, arătând că investiţiile în muncitori locali nu vor soluţiona penuriile de forţă de muncă pe termen scurt, notează The Guardian.
Institute of Directors a cerut in¬tro¬du¬cerea de vize noi, flexibile, care să per¬mită muncitorilor străini să aco¬pere roluri cruciale, în special de şoferi de camion, în urma unui exod al aces¬to¬ra datorat coronavirusului şi Brexitului.
Marea Britanie nu este singura ţară care se confruntă cu o criză de şoferi de camion. Europa înre-gis¬trea¬ză un deficit estimat la 400.000 de şoferi. Însă nicio altă ţară nu resimte dublul impact suferit de Marea Britanie: al pandemiei şi Brexitului, scrie Aditya Chakrabortty, editorialist, The Guardian.
Această combinaţie a dus la un miniexod al muncitorilor est-europeni din Marea Britanie: mai mult de unu din patru muncitori bulgari şi români au plecat de la începutul anului 2020, un motiv pentru care rafturile super¬marketurilor britanice sunt goale, fructele au rămas neculese, iar hotelurile din orăşele au pierdut a doua vară la rând, potrivit lui Chakraborttty.
Marea Britanie se confruntă în prezent cu o penurie de 100.000 de şoferi, dintr-un total pre-pandemic de aproximativ 600.000, potrivit BBC.
Mulţi şoferi europeni s-au întors în ţările de origine sau au decis să muncească în alte sectoare. În plus, birocraţia suplimentară generată de Brexit a jucat la rândul său un rol în decizia acestora de a nu se mai întoarce în UK.
S-au produs de asemenea modificări fiscale, devenind mai costisitor pentru şoferii din Europa să lucreze sau să fie angajaţi în UK.
Companiile de transport vor de asemenea condiţii mai bune pentru şoferi în general şi recunoaşterea faptului că aceştia sunt o parte crucială a economiei.
Mari companii din Marea Britanie atribuie deficitul de şoferi de camion Brexitului.
Fondatorul şi preşedintele lanţului de pub-uri Wetherspoons este un ferm susţinător al Brexitului, acesta respingând argumentele potrivit cărora ieşirea Marii Britanii din UE va afecta sectorul britanic de afaceri, potrivit Euractiv

Zf.ro

Noutați dupa tema