Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Cum va duce campania Chinei pentru „prosperitate comună“ la redistribuirea avuţiei ţării

Cum va duce campania Chinei pentru „prosperitate comună“ la redistribuirea avuţiei ţării

Partidul Comunist chinez a decis că a venit vremea redistribuirii avuţiei şi clădirii unei societăţi mai drepte, scrie Bloomberg.
Odată cu creşterea puternică a numărului de miliardari şi a conturilor bancare ale acestora în ultimele decenii s-a adâncit şi inegalitatea. Acum, preşedintele chinez Xi Jinping vrea ca lucrurile să se schimbe, iar sloganul socialist este „prosperitate comună“.
Printre obiectivele campaniei se numără creşterea veniturilor locuitorilor din zonele urbane şi rurale, reducerea diferenţelor de avuţie şi promovarea accesului egal la servicii, susţin oficialii chinezi.
Sectoare întregi au fost obligate să-şi modifice modul de funcţionare. Se pare că niciun colţ al economiei nu are scăpare. Întrebarea este care va fi următorul.
Discursul lui Xi Jinping privitor la „prosperitatea comună“ a căpătat noi accente în acest an, fraza fiind menţionată din ce în ce mai des în cele mai importante discursuri şi în timpul întâlnirilor de la nivel înalt, indicând o schimbare deliberată a politicii.
În primele opt luni ale acestui an, Xi Jinping a menţionat „pros¬peritatea comună“ de 65 de ori. Acest lucru sugerează schimbările care ar putea apărea la nivelul întregii economii chineze, a doua cea mai mare din lume, chiar dacă detaliile nu sunt prea numeroase.

Zf.ro

Noutați dupa tema