Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Ce plănuieşte Arabia Saudită pentru Neom, proiectul de 33 de ori mai mare decât New York-ul: Un oraş liniar de 170 km, fără maşini, şosele sau emisii de carbon, cu 1 milion de locuitori

Ce plănuieşte Arabia Saudită pentru Neom, proiectul de 33 de ori mai mare decât New York-ul: Un oraş liniar de 170 km, fără maşini, şosele sau emisii de carbon, cu 1 milion de locuitori

Arabia Saudită vrea să construiască un oraş liniar, fără maşini, şosele sau emisii de carbon, în cadrul proiectului gigant cunoscut drept „Neom” – un proiect cu o dimensiune de 33 de ori mai mare decât New York-ul, care ar urma să fie un hub de business şi tehnologie pentru epoca post-petrolieră a regatului – a declarat prinţul coroanei Mohammed bin Salman, citat de Bloomberg.
Oraşul de 170 de kilometri denumit „Linia” va face parte din proiectul Neom, estimat la 500 de miliarde de dolari, iar construcţiile ar urma să înceapă chiar în primul trimestru din acest an.
Un comunicat de presă a descris Linia ca fiind o „centură hyperconectată de comunităţi viitoare, fără maşini, şosele, totul construit în jurul naturii”. Acelaşi comunicat susţine că Linia va avea 1 milion de rezidenţi şi va crea 380.000 de locuri de muncă până în 2030. Costurile legate de infrastructura proiectului vor fi cuprinse între 100 şi 200 de miliarde de dolari.
Neom este una dintre piesele principale ale planului prinţului moşternitor de a diversifica economia celui mai mare exportator de petrol din lume. Anunţat iniţial în 2017, proiectul ar urma să se întindă pe aproape 26.000 km pătraţi şi va fi situat în nord-vestul ţării. Neom este descris ca un viitor hub de business şi tehnologie.
Cu toate acestea, proiectul a fost întâmpinat cu scepticism şi cu o anumită doză de opoziţie, inclusiv din partea rezidenţilor din zonă care sunt forţaţi să îşi mute domiciliul pentru a face loc noului proiect.
Analiştii se întreabă dacă acest plan este realistic şi dacă poate atrage investiţiile necesarii dezvoltării, într-o regiune în care s-au conturat deja hub-uri de transporturi şi business în Dubai, Abu Dhabi şi Qatar.
„Fundaţia investiţiei în Linia va veni din sprijinul de 500 de miliarde de dolari agregat de guvernul saudit, Fondul de Investiţii Publice şi o serie de investitori globali care se vor alătura pe un orizont de 10 ani” a declarat Mohammed bin Salman în faţa jurnaliştilor.
Nicio călătorie în interiorul Liniei nu ar trebui să dureze mai mult de 20 de minute, întrucât oraşul va fi construit cu un sistem de tranzit ultra-rapid, conform declaraţiilor publice.

Zf.ro

Noutați dupa tema