Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Brexitul este complet, fără haos, fără apocalipsă: Însă teama de incertitudine încă persistă, sectorul financiar londonez pierde capital, iar tensiunile politice cresc din nou

Brexitul este complet, fără haos, fără apocalipsă: Însă teama de incertitudine încă persistă, sectorul financiar londonez pierde capital, iar tensiunile politice cresc din nou

Pentru Marea Britanie, 2021 înseamnă începutul unei noi ere, cea a indepen¬deţei faţă de Uniunea Europeană, după cum se laudă liderii politici „separatişti“ de la Londra.
Primele zile de independenţă post-Brexit au adus unele probleme enervante noi pentru şoferii de camioane. Însă haosul din transport şi comerţ prorocit de mulţi pentru această perioadă nu s-a produs, scrie Deutsche Welle.
Creşte însă nervozitatea pe alte fronturi. Prim- ministrul Scoţiei Nicola Sturgeon, care s-a opus ruperii Marii Britanii de UE, a promis Europei că „Scoţia se va întoarce curând. Ţineţi lumina aprinsă“. Sturgeon are ambiţia de a aduce o Scoţie independentă înapoi în UE. Editorul pentru Europa al BBC Katya Adler scrie că la Bruxelles s-a instalat un sentiment de uşurare că procesul de Brexit s-a terminat, „însă încă există regret că Brexitul s-a întâmplat“.
În centrul financiar al Londrei, până acum dominator în Europa, jucătorii au încep să simtă efectele complete ale Brexitului încă din prima zi de tranzacţionare din 2021. Tranzacţionarea cu acţiuni ale companiilor din UE s-a mutat de la Londra în capitalele europene, notează Financial Times.
De la Londra, premierul britanic Boris Johnson şi-a asigurat cetăţenii că „au în mâini libertatea lor“ şi posibilitatea de a face lucrurile „diferit şi mai bine“, acum că lungul proces al Brexitului s-a încheiat. Perioada de tranziţie, în care Marea Britanie a continuat să urmeze regulile UE după referendumul din 2016 pentru ieşirea ţării din blocul comunitar, s-a terminat pe 31 decembrie. Acum, un nou acord de comerţ post-Brexit, la care s-a ajuns chiar înainte de termenul limită, a intrat în vigoare.
Companiile din industria manufacturieră din Marea Britanie „îşi ţin respiraţia“ aşteptând impactul acordului de comerţ după ce fabricile au depăşit provocarea revenirii epidemiei de COVID-19 şi haosul din porturi pentru a înregistra cea mai bună lună din ultimii trei ani, notează yahoo!finance.
Un sondaj privind activitatea din industrie a găsit că proporţia de companii care au raportat pentru luna trecută creşterea afacerilor este la cel mai mare ni¬vel de după 2017. Graba atât a firmelor britanice, cât şi a celor din UE de a-şi face stocuri de bunuri înainte de un temut Brexit fără acord a im¬pul¬sionat co¬menzile. Şi pro¬du¬că¬torii şi-au făcut unele dintre cele mai mari rezerve din ultimii 29 de ani în aşteptarea unor pertur¬bări de pro¬porţii.
„Porturile aglo¬me¬rate au cauzat creşterea restanţelor la comenzi la niveluri nemaivăzute de un deceniu, iar opti¬mismul pentru anul pe care-l avem în faţă a scăzut la minimul ultimelor şase luni în condiţiile în care provocările pentru industrie continuă să se adune“, spune Duncan Brock, director la Chartered Institute of Procurement & Supply (CIPS), autorul sondajelor. Aproape jumătate dintre participanţii la studiu s-au confruntat cu perioade mai lungi de aşteptare pentru realizarea apro¬vizionării în con¬textul întârzierilor cau-zate de aglomerarea por¬turilor.
„Sectorul îşi ţine res¬piraţia până când con¬diţiile din noul acord vor fi pe deplin înţelese şi până când noi afaceri pot fi susţinute la fel pe o piaţă post-Brexit“, a mai spus Brock.
Acordul anterior pen¬tru piaţa unică a fost în¬locuit cu altul care în principiu permite mişcarea liberă, fără taxe, a mărfurilor între Marea Britanie şi UE, dar cu preţul a mai multor verificări şi acte decât înainte. Noul tratat evită reglementarea serviciilor financiare.
În prima zi de tranzit vamal din era nouă „cei mai mulţi dintre şoferii de tir aveau documentele vamale în ordine“, spune Filip Hermann, vicepreşedintele DFDS, una dintre cele mai mari companii de transport de mărfuri din Europa. „Şi încercăm să-i ajutăm pe toţi cei care nu au documente când ei sunt în Marea Britanie deoarece nu li se permite sub nicio formă să urce la bordul vaselor noastre.“
Hermann a mai spus că multe dintre companiile mici de transport cu camionul şi mulţi dintre subcontractorii din Europa de Est încă aveau multe întrebări despre documentele de care este nevoie după Brexit. Pe 1 ianuarie, zi cu trafic extrem de redus, au ajuns din Franţa în Marea Britanie 36 de încărcături cu vaporul, iar cele mai multe au trecut prin vamă direct. Doar trei au fost oprite pentru mai multe verificări. Astfel că era de după Brexit nu a început cu haos şi cacofonie, ci cu exact aceeaşi fluiditate la care s-a ajuns prin practica de decenii, scrie Sky News.

Zf.ro

Noutați dupa tema