Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Consiliul Concurenței analizează notificarea unei concentrări economice ce să referă la preluarea controlului întreprinderii „Calcar" SA de către „Magistrala - Nord" SRL.

Consiliul Concurenței analizează notificarea unei concentrări economice ce să referă la preluarea controlului întreprinderii „Calcar" SA de către „Magistrala - Nord" SRL.

Potrivit Consiliului Concurenței, părțile implicate în operațiunea de concentrare economică conform genului principal de activitate sunt prezente pe piața lucrărilor de construcţii/reparații a drumurilor și autostrăzilor și piața extracției și vânzării pietrei sparte de calcar. SA Calcar a fost înregistrată în 1992 în satul Beleavinți, raionul Briceni. Este cea mai mare întreprindere din regiunea de nord-vest a Moldovei care produce calcar pentru industria zahărului și cea metalurgică, precum și de calcar zdrobit de diverse fracțiuni. La finele anului 2020, profitul întreprinderii se ridica la 7,08 milioane lei (o creștere de 1,9 ori față de 2019). Veniturile sale din vânzări au crescut de la 32,3 la 33,9 milioane lei (+ 5%). Compania are peste 70 de angajați. Volumul total de producție este de aproximativ 1 milion de metri cubi de calcar. Rezervele industriale ale zăcămintelor, ținând cont de nivelul de proiectare al producției, este de 100 de ani. Până de curând, acționarii SA Calcar erau Victor Beliciuc, Nina Cricalova, Ludmila Marco și Anna Stupa. În luna octombrie a acestui an, 88,98% din acțiunile SA Calcar au fost vândute în patru tranzacții cu 70,55 milioane lei în afara pieței reglementate sau a sistemului multilateral de tranzacționare (SMT). Prețul plătit pentru fiecare acțiune cumpărată a fost de 2,58 mii lei, adică de 50 de ori mai mult decât valoarea nominală (50 lei/buc). Cumparatorul actiunii la AS Calcar - Magistrala-Nord - a fost infiintata in anul 2011 in Drochia, apartinand lui Ion Railean si Victoria Railean-Țurcanu. Această întreprindere este un jucător important pe piața lucrărilor de reparații și construcții și a infrastructurii rutiere. În 2020, profitul întreprinderii a fost de 55,1 milioane lei (o creștere de 1,9 ori), iar veniturile din vânzări - 223,6 milioane lei (o creștere de 1,6 ori). Compania are peste 220 de angajați. Consiliul Concurenței solicită tuturor părților interesate să comenteze asupra modului în care această concentrare economică ar putea afecta mediul economic. // 13.12.2021 — InfoMarket

Noutați dupa tema