Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Peste 100 de companii moldovenești pot deveni furnizori locali de produse pentru companiile străine care au investit în Moldova.

Peste 100 de companii moldovenești pot deveni furnizori locali de produse pentru companiile străine care au investit în Moldova.

Anunțul a fost făcut de serviciul de presă al Zonei Economice Libere „Bălți”, menționând că acest lucru va permite locuitorilor din ZEL „Bălți” să colaboreze cu furnizori locali de încredere, precum și companii locale - să primească noi comenzi cu valoare adăugată înaltă. Acest lucru a fost discutat în cadrul unei serii de seminare lansate astăzi la Chișinău în cadrul „Programului de Dezvoltare pentru Furnizorii Locali”, care este implementat de ZEL „Bălți” cu sprijinul Ministerului Economiei din Moldova. Scopul principal al programului este creșterea competitivității companiilor moldovenești până la un nivel care le-ar face atractive pentru companiile multinaționale (CMN) din sectorul auto care își desfășoară activitatea în Moldova. Programul de dezvoltare pentru furnizorii locali acoperă 100 de companii moldovenești - potențiali furnizori de nivelul 3 și 4 și este conceput pentru a facilita relațiile lor de afaceri cu locuitorii din ZEL ”Bălți”, astfel încât să poată deveni parte a lanțului de aprovizionare pentru investitori multinaționali din sectorul auto. Administratorul ZEL ”Bălți”, Marin Ciobanu, a menționat că companiile multinaționale din industria auto din întreaga lume, inclusiv cele care operează în Zona Economică Liberă „Bălți”, se confruntă cu o criză fără precedent. În timpul pandemiei COVID-19, lanțurile de aprovizionare au fost întrerupte, calendarul aprovizionării cu materiale a fost întrerupt, ceea ce a avut un impact extrem de negativ asupra procesului de producție. În noile condiții, companiile revizuiesc condițiile pentru asigurarea producției lor, în primul rând, din punctul de vedere al găsirii celor mai apropiați furnizori. „Aceasta este o șansă unică pentru companiile moldovenești să devină parte a lanțului producătorilor auto mondiali. Dar pentru aceasta trebuie să corespundă nivelului de organizare a propriei producții și, mai ales, nivelului de calitate al produselor. În acest scop, împreună cu Ministerul Economiei și Infrastructurii, a fost creat un Program de dezvoltare pentru furnizorii locali, în cadrul căruia a fost organizată această serie de instruiri”, a spus Marin Ciobanu. Seminarele sunt organizate de experți cu invitați de la TÜV Karpat (membru al grupului TÜV Thüringen, Germania), acreditați în sistemul de management al calității în industria auto (IATF). Instruirile vizează îmbunătățirea calității activităților operaționale și organizaționale. Acestea sunt conduse de experți care reprezintă două companii specializate din Germania și Republica Cehă, care au evaluat și selectat anterior participanți la Programul de dezvoltare pentru furnizorii locali. Directorul general al TÜV Karpat (membru al TÜV Thüringen, Germania) Iulia Ionescu a subliniat că acest program este unic, iar multe țări, la rândul lor, ar dori să implementeze un program similar pentru a sprijini IMM-urile. În cadrul trainingurilor, sunt discutate subiecte precum: Mentenanța locului de muncă, sculelor și a utilajului (principiile 5S). Comunicarea vizuală pentru angajați; Securitatea muncii. Instrucțiunile de lucru; Stocarea și depozitarea produselor finite, a deșeurilor și producției în curs de execuție; Producția, planificarea și urmărirea capacității de producere. Trasabilitatea produselor finite și urmărirea calității. La fiecare dintre cele patru cursuri de instruire și-au confirmat participarea între 25 și 35 companii locale. În afara îmbunătățirii aspectelor operaționale și organizaționale vizate de către fiecare din cele patru cursuri de instruire, companiile-participante vor avea posibilitate să se inițieze în cerințele sistemului de management al calității din industria auto (IATF) și ale altor sisteme internaționale de management al calității. Implementarea IATF și altor sisteme de management al calității reprezintă, de cele mai multe ori, condiții obligatorii înaintate de către CMN pentru furnizorii lor de subcomponente directe și indirecte. Zona Economică Liberă ”Bălți” a fost creată în martie 2010. Pe parcursul celor 11 ani de activitate, aici au fost înregistrați 78 de rezidenți, iar volumul total de investiții al acestora depășește 222 milioane de dolari SUA. În această perioadă au fost create 11600 de locuri de muncă plătite, în medie, cu 8600 lei. Volumul producției industriale este în momentul de față de 6,9 miliarde lei pe an, volumul total al vânzărilor – 7,1 miliarde lei pe an. Din ZEL ,,Bălți” fac parte 19 subzone, dintre care trei la Bălți, iar restul – pe întreg teritoriul țării. // 07.09.2021 – InfoMarket.

Noutați dupa tema