Noutaţi

Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDatele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Vladimir Bolea: În ultimii 4 ani, Moldova a trecut prin cea mai amplă etapă de investiții în infrastructură

Vladimir Bolea: În ultimii 4 ani, Moldova a trecut prin cea mai amplă etapă de investiții în infrastructură

Ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale a făcut această declarație vineri, în cadrul unei conferințe de presă, în care a prezentat bilanțul activității echipei ministerului în perioada 2021-2025. El a subliniat că ministerul gestionează cel mai mare portofoliu de investiții, care vizează modernizarea drumurilor, extinderea rețelelor de alimentare cu apă și canalizare și dezvoltarea sectorului transporturilor. Activitatea principală a ministerului în această perioadă a fost reprezentată de programele naționale de dezvoltare locală. În cadrul celor două ediții ale programului „Satul european” au fost finanțate peste 1380 de proiecte locale, cu o valoare totală de 5 miliarde de lei. În special, au fost construite peste 900 km de rețele de alimentare cu apă, care asigură apă potabilă pentru sute de mii de cetățeni, precum și sute de kilometri de rețele de canalizare și iluminat stradal modern, au fost renovate peste 300 de instituții publice (grădinițe, școli, centre medicale). În domeniul infrastructurii rutiere, cu sprijinul partenerilor externi, precum BERD, BEI și Banca Mondială, au fost reconstruite și construite sute de kilometri de drumuri naționale și regionale. Printre acestea se numără modernizarea tronsonului Bălți-Fălești, a traseului R16, construirea unei șosele de centură în s. Troița Nouă și a unei șosele de centură în Comrat, reconstrucția primului tronson al șoselei de centură a municipiului Chișinău, finalizarea reconstrucției tronsonului R1 Chișinău-Straseni, a tronsonului Bâc-Ungheni, precum și construirea unei șosele de centură în Bâc și reconstrucția unui tronson de drum în Chi Chişinău, finalizarea reconstrucţiei tronsoanelor de drum R1 Chişinău-Straseni, tronsonul Bahmut-Ungheni, precum şi construcţia unei şosele de centură în Bahmut, reconstrucţia şi modernizarea tronsonului Comrat-Vulcanesti etc. În segmentul transporturilor, au fost semnate acorduri cu UE, România și Ucraina privind liberalizarea transporturilor rutiere și a fost reluată o importantă legătură feroviară: Besarabeasca-Berezino, Chișinău-București, Chișinău-Kiev, și a început electrificarea liniei Iași-Ungheni, prima infrastructură feroviară modernă de acest tip din istoria țării, care va lega Ungheni de Iași și București. În același timp, a început construcția podului din Ungheni - primul pod construit în peste 60 de ani peste râul Prut, și se pregătesc studii tehnico-economice pentru alte 4 poduri peste Prut, care vor lega coridoarele economice regionale. În același timp, aeroportul din Chișinău a revenit în administrarea statului și a primit numele lui Evghenie Doga, fiind considerat unul dintre cele mai eficiente din Europa în categoria aeroporturilor cu până la 10 milioane de pasageri pe an. În domeniul construcțiilor și urbanismului au fost introduse norme moderne de planificare și control prin noul Cod urbanistic și de construcții, crearea Administrației pentru amenajarea teritoriului, urbanism, construcții și locuințe, precum și lansarea Registrului de stat al construcțiilor. Reamintim că Vladimir Bolea conduce Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din noiembrie 2024, iar înainte de aceasta a condus timp de 2 ani Ministerul Agriculturii și Alimentației. El a devenit deputat în Parlamentul de a XII-a legislatură, unde a fost ales pe listele PAS. // 24.10.2025 — InfoMarket.

Noutați dupa tema