Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Compania Kronaero prestează, din 1 august,   servicii de handling la sol pentru aeronave în aeroportul din Chișinău

Compania Kronaero prestează, din 1 august, servicii de handling la sol pentru aeronave în aeroportul din Chișinău

Înainte de a ajunge în Moldova, Kronaero a activat timp de 2,5 ani și continuă să activeze în aeroportul român Brașov-Ghimbav. Acolo, compania furnizează servicii companiei aeriene Wizz Air, ceea ce a constituit baza pentru continuarea parteneriatului și venirea la Chișinău. În prezent, Kronaero deservește la Chișinău 36-37 de zboruri pe zi, operate de companiile aeriene Wizz Air și FlyOne, asigurând îmbarcarea și debarcarea pasagerilor, transportul bagajelor, întreținerea și curățarea aeronavelor pe platformă. Răspunzând la întrebarea agenției InfoMarket cu privire la valoarea investițiilor, fondatorul companiei, antreprenorul român Ciprian-Mihail Oprescu, a declarat că au fost investiți 6 milioane de euro, în principal în echipamente, și că sunt planificate încă 4 milioane de euro. În același timp, perioada de recuperare a investiției este estimată la 8 ani, în funcție de creșterea traficului de pasageri pe aeroportul din Chișinău. Ciprian-Mihail Oprescu a menționat că fondurile au fost furnizate de familia sa; tatăl său deține compania Mountain Industrial Resources, care produce echipamente specializate pentru aviație și aerodromuri. Ciprian-Mihail Oprescu a subliniat că în Moldova investițiile și proveniența capitalului sunt supuse unor verificări stricte, iar toate investițiile în Kronaero au o structură transparentă și provin exclusiv din surse familiale. În prezent, Kronaero are peste 200 de angajați, iar în curând se preconizează angajarea a încă 60 de persoane. Având în vedere că zilnic la aeroportul din Chișinău se efectuează aproximativ 100 de zboruri, cota Kronaero în segmentul Handling este estimată la aproximativ 35%. Serviciile Handling în aeroportul nostru sunt furnizate și de companiile Airport Handling și MGH Ground Handling. Conducerea companiei Kronaero și-a exprimat încrederea că dinamica pozitivă a creșterii traficului de pasageri la aeroportul din Chișinău (în 2025 se preconizează peste 5 milioane de pasageri, în 2024 au fost 4,1 milioane) creează oportunități pentru dezvoltarea tuturor actorilor de pe piața serviciilor de handling la sol. În același timp, compania preferă să urmeze o strategie de expansiune treptată. Kronaero a fost înregistrată în Moldova în octombrie 2024, iar în iulie 2025 a primit autorizația oficială din partea Autorității Aeronautice Civile din Moldova. //01.08.2025 – InfoMarket.

Noutați dupa tema