Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Traficul de pasageri al aeroportului din Chișinău a fost, în prima jumătate a anului curent, de 2 milioane 457 mii 592 de pasageri, cu 49,2% mai mult față de aceeași perioadă a anului 2024

Traficul de pasageri al aeroportului din Chișinău a fost, în prima jumătate a anului curent, de 2 milioane 457 mii 592 de pasageri, cu 49,2% mai mult față de aceeași perioadă a anului 2024

Potrivit administrației aeroportului din capitală, s-a înregistrat o dinamică semnificativă atât la plecări, cât și la sosiri. În special, numărul pasagerilor care au plecat în ianuarie-iunie 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, a crescut cu 48,3% - până la 1 milion 249 mii 107 pasageri, iar numărul pasagerilor care au sosit a crescut cu 50,2% - până la 1 milion 208 mii 485 de pasagieri. Indicatorul mediu lunar a crescut semnificativ, depășind 409 mii de pasagieri pe lună. Printre cele mai populare 10 destinații se numără: Antalya – 252 944 de pasageri, Istanbul – 213 881 de pasageri, Londra (Luton) – 173 624 de pasageri, Sharm el-Sheikh – 172 766 de pasageri, Varșovia – 96 455 de pasageri, București – 94 933 de pasageri, Milano (Malpensa) – 91 725 de pasageri, Roma (Fiumicino) – 87 158 de pasageri, Viena – 85 912 pasageri, Tel Aviv – 78 518 pasageri. În prima jumătate a anului 2025, la Aeroportul Chişinău au fost deschise 10 noi destinaţii: Alicante (Spania), Bremen (Germania), Katowice (Polonia), Palma de Mallorca (Spania), Torino (Italia), Salonic (Grecia), El Dabaa (Egipt), Stockholm (Suedia), Copenhaga (Danemarca) și Lyon (Franța). Volumul total al mărfurilor transportate a fost de 1201,8 tone. // 30.07.2025 — InfoMarket

Noutați dupa tema