Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Termenul de implementare a proiectului „Drumurile Moldovei III”, finanțat de BEI, va fi prelungit până la 29 decembrie 2028

Termenul de implementare a proiectului „Drumurile Moldovei III”, finanțat de BEI, va fi prelungit până la 29 decembrie 2028

Acest lucru prevede acordul privind introducerea modificărilor N1 în contractul de finanțare între Moldova și Banca Europeană de Investiții pentru continuarea implementării proiectului, care a fost semnat la 4 iulie la Chișinău, iar acum guvernul a aprobat ratificarea acestuia. Anterior, ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale, Vladimir Bolea, a declarat că, prelungirea termenului de implementare a proiectului „Drumurile Moldovei III” va permite finalizarea lucrărilor de construcție și reconstrucție a două tronsoane importante de drumuri naționale din sudul țării: construirea unei șosele ocolitoare în Cimișlia pe tronsonul M3 și refacerea drumului R34 Hîncești-Leova-Cahul pe tronsonul Cantemir-Cahul. Potrivit acestuia, prelungirea termenului de valabilitate a contractului se datorează faptului că, în urma analizei proiectelor tehnice de execuție, s-a constatat o creștere semnificativă a costurilor lucrărilor, determinată de creșterea prețurilor materialelor de construcții și a serviciilor de execuție a lucrărilor, pe fondul consecințelor economice ale războiului din Ucraina. Proiectele tehnice, inclusiv estimarea generală actualizată, au fost revizuite în mod corespunzător și prezentate Băncii Europene de Investiții pentru aprobare tehnico-economică, ceea ce a necesitat timp suplimentar și a afectat prelungirea termenului de pregătire a documentației, precum și începerea procedurilor de licitație. Acordul nu prevede modificarea sumei creditului sau a obiectivelor proiectului, ci are un caracter exclusiv administrativ și operațional, asigurând continuitatea finanțării activităților planificate (lucrări de reconstrucție, construcție și supraveghere). Anterior, s-a anunțat că, la 25 iunie 2013, țara noastră a semnat un contract de finanțare cu Banca Europeană de Investiții, care prevedea acordarea unui credit de 150 de milioane de euro pentru proiectul „Drumurile Moldovei III”. La 15 decembrie 2022, părțile au semnat un contract pentru acordarea unui credit suplimentar de 100 de milioane de euro pentru repararea drumurilor în cadrul proiectului „Drumurile Moldovei III” în vederea finalizării acestuia. Necesitatea acordării unui nou credit BEI în valoare de 100 de milioane de euro a apărut ca urmare a creșterii prețurilor materialelor de construcții din cauza crizei regionale. Traseele de drumuri din Moldova care fac obiectul lucrărilor de reparații sunt de o importanță majoră pentru asigurarea fluxurilor de transport și comerciale din Moldova și Ucraina către România, către Dunăre prin portul Giurgiulești și către alte țări ale UE. // 09.07.2025 – InfoMarket

Noutați dupa tema