Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Aeroportul Mărculești va fi modernizat pentru a deservi atât zborurile de marfă, cât și cele de pasageri

Aeroportul Mărculești va fi modernizat pentru a deservi atât zborurile de marfă, cât și cele de pasageri

Acest lucru este prevăzut de modificările la Legea privind Aeroportul Internațional Liber „Marculești”, pe care Parlamentul le-a adoptat în prima lectură cu scopul de a crea condiții optime pentru diversificarea infrastructurii aeroportuare. Proiectul de lege prevede transferul aeroportului din Marculești în administrarea întreprinderii publice „Aeroportul Internațional Chișinău”, ceea ce va permite o coordonare mai eficientă a activității și a investițiilor în modernizarea infrastructurii aeroportului din Markulești. Conform estimărilor preliminare, pentru ca aeroportul din Marculești să poată efectua zboruri de pasageri, sunt necesare investiții în valoare de 4,2 milioane de euro. Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, având în vedere cererea crescândă de servicii de transport aerian, este necesar să se creeze toate condițiile necesare pentru a asigura accesul pe piață unui număr mai mare de transportatori aerieni economici. Decizia de reconstrucție a aeroportului din Markulești a fost calificată de minister ca fiind o soluție eficientă pentru diversificarea aeroporturilor naționale, precum și pentru dezvoltarea regiunii nordice a țării. Aeroportul din Marculești este situat la 150 km de Chișinău, iar pista sa permite aterizarea avioanelor de pasageri și de marfă. În prezent, activitatea economică a aeroportului include următoarele activități conexe: furnizarea de servicii de operator aeroportuar prin perceperea de taxe aeroportuare; servicii de închiriere a activelor întreprinderii (terenuri, hangare, spații de birouri). În consecință, principala sursă de venit a companiei este închirierea, și nu activitatea operațională certificată - operator aeroportuar. Având în vedere infrastructura de care dispune în prezent aeroportul, cu sprijinul statului și cu unele investiții, va fi posibilă lansarea transportului comercial de pasageri, precum și dezvoltarea segmentului de marfă, negocierile cu companiile aeriene interesate fiind deja în curs. Conform estimărilor preliminare, costul total al măsurilor necesare pentru începerea transportului aerian de pasageri la aeroportul din Markulești este de aproximativ 4,2 milioane de euro (lucrări de reparații la pista de decolare și aterizare, la căile de rulare, la platformele și locurile de staționare a aeronavelor, la terminalul de pasageri, la sistemul de securitate aeronautică din complex și la sistemul de iluminat). Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a subliniat că Aeroportul din Marculești are potențialul de a deveni un punct cheie pe harta transporturilor regionale, cu perspective clare de transformare într-un hub logistic regional multimodal (rutier, feroviar, aerian), situat strategic pe coridorul extins al rețelei TEN-T. Investițiile inițiale în valoare de 4,2 milioane de euro vor fi realizate de Aeroportul Chișinău din profitul propriu. // 20.06.2025 — InfoMarket

Noutați dupa tema