Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Aeroportul din Marculești va fi modernizat și va putea deservi zboruri interne și internaționale de pasageri și marfă

Aeroportul din Marculești va fi modernizat și va putea deservi zboruri interne și internaționale de pasageri și marfă

Potrivit serviciului de presă al Guvernului, acest lucru este prevăzut de amendamentele corespunzătoare, aprobate de Cabinetul de Miniștri la Legea privind Aeroportul Internațional Liber „Marculești”. Proiectul de lege prevede transferul administrării Aeroportului din Marculești către Administrația Generală „Aeroportul Internațional Chișinău”, ceea ce va permite o coordonare mai eficientă a activității și creșterea investițiilor în modernizarea infrastructurii aeroportului.Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Aeroportul din Marculești va fi modernizat și dotat cu infrastructura necesară pentru a putea efectua zboruri interne și internaționale de pasageri, precum și zboruri de marfă. Astfel, aeroportul din Marculești va putea fi transformat într-un hub aerian modern și competitiv, care poate deveni un punct de atracție pentru investitori și o platformă pentru noi oportunități de afaceri. De asemenea, va fi sprijinită integrarea Moldovei în rețelele internaționale de transport aerian. „Infrastructura este ceea ce face posibilă dezvoltarea economică și creșterea productivității în economie”, a subliniat premierul Dorin Recean. Se preconizează că dezvoltarea aeroportului din Marculești va contribui la dezvoltarea întregii regiuni nordice a țării, creând noi locuri de muncă, precum și facilități pentru călători, în condițiile în care în prezent în țara noastră se înregistrează o cerere crescută pentru serviciile de transport aerian. Aeroportul din Marculești este situat la 150 km de Chișinău, pista sa de decolare și aterizare este funcțională. În prezent, infrastructura sa este administrată de întreprinderea publică „Aeroportul Internațional Marculești”, astfel încât statul este singurul său proprietar. Activitatea economică a aeroportului din Markulești include în prezent următoarele activități conexe: furnizarea de servicii de operator aeroportuar prin perceperea de taxe aeroportuare; servicii de închiriere a activelor întreprinderii (teren, hangare, spații de birouri). În consecință, principala sursă de venit a companiei este închirierea, și nu activitatea operațională certificată - operator aeroportuar. Având în vedere infrastructura de care dispune în prezent aeroportul, cu sprijinul statului și cu unele investiții, va fi posibilă lansarea transportului comercial de pasageri din/către aeroport, precum și dezvoltarea segmentului de marfă, negocierile cu companiile aeriene interesate fiind deja în curs. Terminalul de pasageri trebuie proiectat modular, pentru a asigura deservirea pasagerilor și a aeronavelor cu o intensitate a traficului de aproximativ 200 de pasageri/oră în orele de vârf (400 de pasageri/oră în etapa a 2-a), atât la plecare, cât și la sosire, cu un număr de pasageri se află simultan în terminalul aeroportului de aproximativ 500 de persoane. Terminalul trebuie să conțină, de asemenea, spații pentru birourile necesare administrației aeroportului, spații pentru autoritățile de stat (serviciul de frontieră, serviciul vamal etc.) și spații tehnice pentru asigurarea funcționalității sistemelor de încălzire, alimentare cu apă, canalizare, instalații electrice, ventilație și climatizare etc. Deși aeroportul din Marculești dispune de echipamentele și sistemele necesare pentru desfășurarea activității, majoritatea acestora sunt învechite și necesită înlocuire. În acest context, s-a stabilit necesitatea următoarelor active: echipamente CNS (comunicații, navigație și supraveghere) și asigurarea procedurilor de zbor; echipamente la sol (PSI – protecție împotriva incendiilor și stingerea acestora, deszăpezire, întreținerea pistei de decolare și aterizare etc. d.); mijloace de transport (patrularea perimetrului pentru asigurarea securității aeriene); echipamente suplimentare pentru asigurarea controlului securității pasagerilor, bagajelor, poștei și mărfurilor. Conform estimărilor preliminare, costul total al măsurilor necesare pentru lansarea transportului aerian de pasageri din/către Aeroportul Marculești se ridică la aproximativ 4,2 milioane de euro (lucrări de reparații la pista de decolare și aterizare, căile de rulare, platformele și locurile de staționare a aeronavelor, terminalul de pasageri, sistemul de securitate aeriană din complex, sistemul de iluminat). După analizarea potențialilor investitori naționali, întreprinderea de stat „Aeroportul Internațional Chișinău” este singura care îndeplinește în prezent toate criteriile conform standardelor din acest domeniu, dispunând de experții necesari, echipamentele pentru întreținere și reparații, precum și resursele financiare necesare pentru începerea activității la Aeroportul din Marculești. // 05.06.2025 — InfoMarket

Noutați dupa tema