Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Au intrat în vigoare noi reguli privind inspecția tehnică auto

Au intrat în vigoare noi reguli privind inspecția tehnică auto

De la 1 iunie a intrat în vigoare o nouă dispoziție privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor. Aceasta prevede modificarea periodicității inspecției tehnice. Astfel, proprietarii de autovehicule cu o vechime de până la 10 ani vor efectua inspecția tehnică o dată la 2 ani, și nu anual, cum este în prezent. În același timp, pentru autobuze, taxiuri, ambulanțe, vehicule care transportă mărfuri periculoase și vehicule de învățământ cu o vechime de până la 10 ani, inspecția tehnică va fi efectuată o dată pe an, și nu o dată la șase luni, cum era până acum. De asemenea, s-a modificat sistemul de clasificare a defectelor tehnice: defecte minore – permit vehiculului să rămână în circulație fără a fi necesară efectuarea unei noi inspecții tehnice; defecte majore – necesită remedierea defecțiunilor în termenul stabilit; defecte periculoase – vehiculul este scos din circulație până la remedierea completă a defectelor. În același timp, se simplifică procedurile de identificare a vehiculelor și a proprietarilor acestora. La efectuarea inspecției tehnice, șoferii vor trebui să prezinte doar documentele de identitate, iar verificarea datelor vehiculului se va efectua automat prin sistemul Autotest. Agenția de Transport Auto a anunțat modernizarea sistemului informatic Autotest. În viitor, vor fi integrate și alte opțiuni, cum ar fi confirmarea automată a plății taxei de utilizare a drumurilor. // 02.06.2025 – InfoMarket

Noutați dupa tema