Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Construcția drumului de ocolire a orașului Vulcănești pe traseul M3 Chișinău-Comrat-Giurgiulești-frontiera cu România este finalizată în proporție de 55 la sută

Construcția drumului de ocolire a orașului Vulcănești pe traseul M3 Chișinău-Comrat-Giurgiulești-frontiera cu România este finalizată în proporție de 55 la sută

Potrivit serviciului de presă al Guvernului, prim-ministrul Dorin Recean a vizitat joi șantierul, menționând că proiectul este implementat în conformitate cu planul stabilit. Prim-ministrul a subliniat că autoritățile vor continua monitorizarea lucrărilor pentru a se asigura că toate standardele sunt respectate, iar aproximativ 12.000 de locuitori ai orașului Vulcănești vor avea acces la infrastructura modernizată. „Implementarea proiectului va contribui la descongestionarea traficului în oraș, îmbunătățirea siguranței rutiere și impulsionarea dezvoltării economice a regiunii de sud a țării, inclusiv prin conexiuni mai bune cu portul Giurgiulești”, a declarat Dorin Recean. Lucrările de construcție a drumului de ocolire a orașului Vulcănești, cu o lungime de 8,58 km, au început în septembrie 2023. Drumul de ocolire va devia traficul greu de tranzit din Vulcănești, astfel încât locuitorii din zonă nu vor mai suferi de zgomotul acestuia, iar poluarea aerului în oraș va fi redusă. De asemenea, drumul va scurta ruta către portul Giurgiulești pentru transportatori. Drumul ocolitor din Vulcănești este construit de compania ucraineană Automagistral South (LLC Automagistral Pivden), cu care a fost semnat un contract pentru lucrările de construcție respective la 13 iunie 2023. Conform contractului, termenul de finalizare este februarie 2026. Construcția autostrăzii cu o lungime de 8,58 km este finanțată printr-un împrumut de 21,2 milioane EUR de la BERD. Drumul M3 este cea mai scurtă și mai importantă rută de la Chișinău la Giurgiulești, oferind acces la Dunăre și la Marea Neagră. Coridorul M3 este, de asemenea, o parte a coridorului european E577 Poltava-Kirovograd-Chișinău-Giurgiulești-Galați-Slobozia. Compania ucraineană Avtomagistral Yug a fost selectată pentru a efectua lucrările în urma unei licitații. Compania a participat anterior la reparația altor drumuri din Moldova. // 20.02.2025 – InfoMarket

Noutați dupa tema